قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / راز کمبود صندلی برای نوه های شهدا در مدارس شاهد/آقازاده ها جایگزین خانواده های شهدا

راز کمبود صندلی برای نوه های شهدا در مدارس شاهد/آقازاده ها جایگزین خانواده های شهدا

به گزارش کهف شاهد،شنیده ها حاکی است که متاسفانه آقازاده هایی که تعلقی به خانواده های شهدا ندارند از توانایی بالایی برای جذب در مدارس شاهد برخوردارند، از سوی دیگر بخش زیادی از سهمیه این مدارس به فرهنگیان تعلق دارد که جای تامل است.

مدارس شاهد در همان سالهای اولیه دفاع مقدس ابتدا به صورت کلاس های ویژه در دل مدارس با هدف تعالی آینده تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر تاسیس وبه سرعت با ساخت وتجهیز این مدارس در سراسر کشور گسترش پیداکرد.

در آن سالها که فرزندان شاهد در سنین پایین و در دوره دانش آموزی بودند، مدارس شاهد با رویکرد رشد اعتقادی و تحصیلی خود، محل مناسبی برای تربیت تحصیلی فرزندان شهدا بودند. وبرای اینکه فضا در این مدارس یک سویه نباشد، ۶۰ درصد از ظرفیت به خانواده های شهدا وایثارگران تخصیص و ۴۰ درصد ازآن نیز مقرر بود بود که به نخبگان علمی و فرهنگی اختصاص یابد. مدارسی که اکنون از دل آن ها مدیرانی موفق از میان فرزندان شهدا سر برآورده اند و در سطوح مختلف کشور در حال فعالیت هستند.

حال با گذشت سال های متمادی ، فرزندان شاهد دیگر بزرگ شده واکثریت ایشان در مناصب مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی ومدیریتی کارنامه ای موفق داشته، امروز تشکیل خانواده داده و اکنون خود دارای فرزندانی هستند که دغدغه محل تحصیلشان از نگرانی های مهم آن هاست.

می توان اصرار فرزندان شهدا برای تحصیل اولاد خود در مدارس شاهد را این موضوع دانست که این مدارس ضمن توجه به کیفیت تحصیل دانش آموزان به مباحث اعتقادی و دینی آنان توجه کرده و فضای مدارس شاهد فضایی توام با تربیت دینی و اسلامی متناسب با روحیات خانواده های شهداست.

بنابراین ثبت نام نوه های شهدا در مدارس شاهد با حفظ اولویت، موضوعی است که توجه مسئولین ذیربط را می طلبد. در همین رابطه محمدرضا رزاقی مدیر کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در اظهار نظری گفته است که در کمیته ای که در این اداره کل تشکیل گردیده کمترین امتیاز جذب در مدارس شاهد برای نوه های شهدا در نظر گرفته شده است.

رزاقی همچنین گفته است که اولویت مدارس شاهد برای فرزندان شهدای مدافع حرم و جانبازان سرافرازی است که شهید می شوند. سوالی که مطرح می شود این است که در حالی که ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در کشور فعالیت می کنند، تعداد فرزندان شهدای مدافع حرم و جانبازانی که شهید می شوند چقدر است؟

نوه های شهدا اگرچه در اولویت آخر قرار می گیرند اما بهرحال فضای اصلی مدارس در اختیار ایشان خواهد بود و قاعدتا جا برای همه ایشان وجود دارد.

پس مشکل کجاست؟

  شنیده ها حاکی است که متاسفانه آقازاده هایی که تعلقی به خانواده های شهدا ندارند از توانایی بالایی برای جذب در مدارس شاهد برخوردارند.

از سوی دیگر بخش زیادی از سهمیه این مدارس به فرهنگیان تعلق دارد که جای تامل است.

موضوعی که لازم است با ورود و درایت مدیر کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش بررسی شود، چراکه مدارس شاهد باید پاسخگوی نیاز ذینفعان خود باشند و به سمتی حرکت نکنند که از آن فقط نام “شاهد” باقی بماند.

امیدواریم مدیریت اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشراف و نظارت خود بر مدارس شاهد زمینه را برای تربیت تحصیلی و اعتقادی نسل آینده خانواده های شهدا فراهم کرده تا نسل آینده فرزندان شاهد ذخیره ای ارزشمند و بالقوه برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

با اطلاعاتی که رسیده ، سعی داریم با بررسی و شناسایی نفرات سفارشی خارج از رویه های خودتعریفی کمیته امتیاز دهی و فرزندان آقازاده ها در مدارس شاهد را به جامعه ایثارگری معرفی تا نشان دهیم که قانون مداری در ثبت نام مدارس شاهد به شکل رعایت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *