قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / کمیته نظارت بر اجرای قوانین ایثارگری تشکیل می شود

کمیته نظارت بر اجرای قوانین ایثارگری تشکیل می شود

نماینده ایثارگر مجلس از نخستین تشکیل کمیته ی مشترک مجلس و بنیاد شهید برای نظارت بر اجرای قوانین ایثارگران خبر داد.

به گزارش کهف شاهد، سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر اعضای فراکسیون های شاهد و ایثارگران با رئیس و مسئولان بنیاد شهید خاطرنشان کرد: در نشست اخیر که اعضای فراکسیون های شاهد و ایثارگر و رئیس بنیاد شهید حضور داشتند مقرر شد کمیته ای تشکیل شود و آقای نوروزی به عنوان رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس و سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و همچنین ایزدی در آن حضور داشته باشند.

وی در خصوص وظایف کمیته اظهار داشت: وظایف محوله به این کمیته عبارت است  از طرح اصلاح قوانین، نظارت و شفاف سازی آنها که تا اگر اصلاحی در قانون لازم باشد (مرتبط با فصل ۱۶ برنامه ششم توسعه) انجام شود.
نماینده مجلس دهم متذکر شد: اعضای کمیته باید وضعیت اجرایی این دو قانون را پی گیری کرده و در مجلس نشست هایی داشته باشند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من این نشست جلسه خوب و دوستانه ای بود و امیدوارم که با کمک به بنیاد شهید و استفاده این نهاد از نیروهای فعال، خدمت رسانی به ایثارگران بیش از گذشته باشد.

وی گفت: بیشترین مباحث حول بحث کمبود اعتبارات در بنیاد شهید بود. بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس  برنامه ششم  در چهار سال اجرای برنامه، ۱۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا  مطالبات و بدهی های خود را بپرداخت کند.

ابطحی با بیان اینکه شش ماه از سال اول اجرای برنامه ششم توسعه گذشته و بودجه ای اختصاص داده نشده است اظهار داشت: متاسفانه چون تصویب بودجه سال ۹۶ با برنامه ششم همزمان شده بود این موضوع در بودجه سالجاری دیده نشده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال اول و دوم اجرای برنامه باید ۴۵۰۰میلیارد تومان و در سال های سوم و چهارم دو هزار و خورده ای میلیارد تومان و در مجموع ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات برای پرداخت بدهی و مطالبات بنیاد شهید اختصاص داده شود.

نماینده مردم استان اصفهان متذکر شد: این مبلغ شامل مطالبات، معوقات و سازو کارهای اجرای احکام دائمی برنامه است و بعضی هم مربوط به قوانینی است که برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگانی که شش ماه در جبهه حضور داشته اند مانند ورود به دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی لحاظ شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در خاتمه اضافه کرد: در این نشست آقای شهیدی اظهار داشت”اصرار کردم که در این دوره در دولت نباشم و مرا از این کار معاف کنند اما رئیس جمهور رایزنی کرده و نظرشان این بود که من همچنان به کار خود ادامه دهم”.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *