قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / جنگ به روایت دشمنان

جنگ به روایت دشمنان

گلعلی بابایی به بهانه انتشار کتاب «زیر پوست جنگ» شامل خاطرات چند مقام ارشد رژیم بعثی عراق یادداشتی را نوشته است.

به گزارش کهف شاهد، گلعلی بابایی:

در این قحط‌سالی کتاب‌های مستند حاوی روایات دست اول مقامات ارشد طرف بعثی جنگ، کتاب «زیر پوست جنگ» اثری است به شدّت قابل اعتنا که هم به کار عامه خوانندگان علاقه‌مند کتب تاریخی جنگ می‌آید و هم مورد استناد و بهره‌برداری مؤلفین آثار مرجع تاریخ جنگ در کشورمان قرار خواهد گرفت.

کتاب به تازگی انتشار یافته نشر نارگل با عنوان «زیر پوست جنگ»؛ روایت سه تن از مقامات لشکری و کشوری رژیم صدّام حسین طی دوران جنگ هشت ساله با ایران است. در این اثر «صلاح ‌عمر العلی» از اعضای شورای رهبری حزب بعث و شورای فرماندهی انقلاب عراق؛ ارگان ارشد حاکمیتی عراق در دوران حکم‌فرمایی حزب بعث و «حامد علوان الجبوری»؛ رئیس دفتر رئیس‌جمهور عراق در دوران احمد حسن البکر و صدّام حسین المجید تکریتی و همچنین «نزار عبدالکریم الخزرجی»؛ رئیس ستاد مشترک ارتش بعث در دوران جنگ علیه ایران، ضمن شرکت در مصاحبه‌هایی با احمد منصور ـ ژورنالیست مصری عضو فرقه اخوان المسلمین و مجری برنامه «شاهد علی عصر» در شبکه ماهواره‌ای قطری «الجزیره» و غَسّان شَربِل؛ روزنامه‌نگار جیره‌خوار دربار سعودی در روزنامه‌ی «الحیاه» چاپ لندن، روایت‌هایی ناشنوده را از دوران جنگ تحمیلی صدّام به ایران، بازگو کرده‌اند. نکته قابل اشاره تا به این‌جا، این است که هر دو مصاحبه گیرنده ـ شَربِل و منصورـ دارای مواضع شناخته‌ شده ضد ایرانی هستند. هرچند؛ یکی تحت امر حکام وهّابی سعودی قلم می‌زند و آن دیگری زیر چتر حمایت حکام سَلَفی‌پرورِ دوحه، در الجزیره مصاحبه می‌گیرد. مع‌الوصف آن‌چه که مصاحبه‌های گرد آمده در کتاب را برای ما ایرانی‌ها خواندنی کرده است، همین زاویه‌دار بودن حاد و شدید طرف‌های مصاحبه‌شونده و مصاحبه‌گیرنده نسبت به طرف قربانی تجاوز مسلحانه صدّام ـ یعنی کشور عزیز ما ایران ـ است.

دیگر این که در هر سه مصاحبه، چه بسیار مطالب مهمی وجود داشته‌اند که طرفین این گفت‌وگوها، به دلیل تعصب‌ نژادی و کینه فراوان خود از ایرانی‌ها، حاضر به صحبت درباره آن‌ها نشده‌اند. امّا خواننده هوشیار و نکته‌سنج از لابه‌لای همین مطالب سانسور شده، به واقعیت‌های مهمی دست پیدا می‌کند. حقایقی همچون:

ـ اقرار به متجاوز بودن رژیم بعثی صدّام در حمله به جمهوری اسلامی ایران.

ـ بیان شخصیت دوگانه و جنون‌آمیز رئیس‌جمهور معدوم عراق در بزنگاه‌های مختلف.

ـ اعتراف به توانایی‌های رزمندگان ایرانی در مقابله با تجاوز سراسری رژیم بعثی صدّام و حامیانش به جمهوری اسلامی ایران.

مع‌الوصف در این قحط‌سالی کتاب‌های مستند حاوی روایات دست اول مقامات ارشد طرف بعثی جنگ، کتاب «زیر پوست جنگ» اثری است به شدّت قابل اعتنا که هم به کار عامه خوانندگان علاقه‌مند کتب تاریخی جنگ می‌آید و هم مورد استناد و بهره‌برداری مؤلفین آثار مرجع تاریخ جنگ در کشورمان قرار خواهد گرفت.

به نظر شما اقدام به انتشار چنین اثری آن هم نه توسط ناشران متمول و صاحب نام ادبیات دفاع مقدس، بلکه توسط یک بنگاه انتشاراتی نوبنیاد و بی‌ادعایی به اسم «نارگل» کم توفیقی است؟!

والسلام

گل‌علی بابایی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *