قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / نامه اعتراضی فراکسیون ایثارگران مجلس به عدم اجرای قوانین ایثارگران

نامه اعتراضی فراکسیون ایثارگران مجلس به عدم اجرای قوانین ایثارگران

فراکسیون ایثارگران با ارسال نامه ای به رئیس مجلس از عدم اجرای کامل مواد قانونی مربوط به ایثارگران و رزمندگان در برنامه ششم توسعه توسط دولت ابراز تاسف و انتقاد کرد.

به گزارش کهف شاهد،حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم  در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از دولت یازدهم در عدم اجرای مصوبات مجلس در حوزه ایثارگران خاطر نشان کرد: امروز از سوی ایثارگران مجلس نامه ای به آقای دکتر لاریجانی ارسال و در آن نسبت به عدم  اجرای بندهای مواد ۸۶، ۸۷، ۸۸، ۸۹ و ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه مربوط به ایثارگران به دولت تذکر داده شد.

نماینده آزاده مجلس دهم با بیان اینکه حرف ما  این است که دولت باید به بندهایی که مربوط به ایثارگران  و رزمندگان است عمل کند اظهار داشت: در این نامه ایثارگران مجلس شورای اسلامی مراتب گلایه کتبی خود را نسبت به وزرای مختلف و بیاد شهید و ایثارگران که از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند اعلام کردند و همچنان این موضوع را از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری می کنیم.
معافیت فرزندان ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عدم اجرای بند ۸۹ مربوط به معافیت سربازی فرزندان ایثارگران تصریح کرد: متاسانه در ستاد کل نیروهای مسلح ارتش یک عده با این مصوبه مخالفت می کنند و ادعای انها این است که چون در کمیته ای  که شش ماه قبل در فارکسیون ایثارگران مجلس تشکیل شد حضور نداشتند بنابر این در جریان موضوع نیستند در حالی که وقتی ما از مسئولان برای جلسه ستاد کل دعوت کردیم معنی آن این است که از دستگاه های مختلف دعوت بعمل آمده است.
وی گفت: برخی از آنها ادعا دارند در صورت اجرای این مصوبه، پادگانهی کشور خالی خواهد شد اما ما در مقابل از آنهاا درخواست کرده ایم تا به  ما آمار بدهند که چقدر از ظرفیت پادگان ها خالی خواهد شد، هر چند که بنظر ما قانون قانون است و باید اجرا شود و نباید هیچ دستگاهی از اجرای ان شانه خالی کند.
انتخاب وزرای ایثارگر

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم بهره گیری از توانمندی ایثارگران در کابینه دوازدهم تاکید کرد و یادآور شد: برخی از ایثارگرانی که در ستاد انتخاباتی اقای روحانی مشغول فعالیت بودند در رابطه با اینکه به رئیس جمور اعلام کنیم که حتما بخشی از وزرا برای کابینه دوازدهم  باید از  از ایثارگران باشند تاکید دازند.
حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: ما معتقد هستیم که ایثارگران از هر جناحی که هستند چون جان خود را برای مملکت فدا کردند لایق این هستند که مدیریت وزارتخانه را بر عهده داشته باشند. چرا که کسانی که خود یا پدرانشان  سختی و مشقت هایی کشیده و شهید و جانباز شده و یا رزمنده هستند طبیعتا بهتر می توانند به مملکت و نظام اسلامی خدمت کنند و در این ارتباط هفته آینده جلسه ای با از ایثارگران مجلس شورای اسلامی داریم.
نماینده آزاده  مجلس دهم  در پاسخ به این سوال که آیا برای تحقق این موضوع به جمع آوری امضا از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز است خاطر نشان کرد: در این رابطه  موضوع در جلسه هفته آینده  طرح و تقاضای ملاقات با رئیس جمهور را مطرح خواهیم کرد تا به ایشان اعلام کنیم که این مطلب خواست ایثارگران است چرا که ایثارگر حزب و جناح نمی شاسد و در خدمت دولت و نظام اسلامی است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *