قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / شهیدی مطرح کرد: نقش توسعه ایثار اجتماعی در ایجاد همدلی و فقرزدایی

شهیدی مطرح کرد: نقش توسعه ایثار اجتماعی در ایجاد همدلی و فقرزدایی

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به‌کارگیری الگوی رفتاری و ایثارگرانه ائمه معصومین (ع) و توسعه ایثار اجتماعی می‌تواند نقشی جدی در ایجاد الفت و همبستگی اجتماعی و به‌ویژه فقرزدایی داشته باشد.

به گزارش کهف شاهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جمع مدیران دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت روز اکرام در ماه مبارک رمضان گفت: بررسی الگوی رفتاری ائمه اطهار (ع) بیانگر ایثار آنان در همه جنبه‌های زندگی اجتماعی است.
وی با بیان اینکه انفاق و بخشش از خصلت‌های والای انسانی است که مطلوب همه انسان‌هاست و موجب هم‌دلی و ایجاد الفت در اجتماع می‌شود افزود: تمام امامان معصوم (ع) در کنار همه ویژگی‌های اخلاقی که داشتند، به جود و بخشندگی نیز معروف بودند و در این بین امام حسن (ع) از این حیث برجستگی و عظمت خاصی داشت و به امام ایثار و بخشش و الگوی کرامت مشهور شد، به همین دلیل سالروز ولادت باسعادت آن حضرت به‌عنوان روز اکرام نام‌گذاری شده است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایران گفت: به‌کارگیری الگوی رفتاری و ایثارگرانه ائمه معصومین (ع) و توسعه ایثار اجتماعی می‌تواند نقشی جدی در ایجاد الفت و همبستگی اجتماعی و به‌ویژه فقرزدایی داشته باشد.
معاون رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، مغفرت و خودسازی است افزود: انفاق، اطعام، عطوفت و مهربانی، جلوه خاصی در ماه مبارک رمضان دارد و اگر این فرهنگ نهادینه شود آثار اجتماعی بسیار مثبتی برای جامعه امروز ما در پی خواهد داشت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در ماه مبارک رمضان انجام امور خیر مانند برگزاری جشن‌های گل‌ریزان برای رفع مشکلات نیازمندان و زندانیان غیرعمد، اهدای خون و تهیه جهیزیه جوانان نیازمند و سایر فعالیت های خیریه افزایش زیادی می‌یابد که جلوه زیبایی از فرهنگ ایثار اجتماعی است و الگویی مردمی را برای مشارکت در حل مشکلات اجتماعی ایجاد می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با تأکید بر اینکه برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند مطالعه عمیقی در الگوهای رفتاری ائمه معصومین (ع) هستیم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از صدر اسلام تاکنون همواره موجب حل مشکلات اجتماعی و عامل موفقیت و پیروزی بوده است و همه ما وظیفه داریم در راستای توسعه این فرهنگ تلاش کنیم.
وی تأکید کرد: دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو، معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از پژوهش‌های موجود در راستای تدوین الگوی رفتاری در حوزه ایثار اجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم را به عمل بیاورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *