قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / وعده بنیاد به نمایندگان ایثارگر مجلس برای حل مشکلات ایثارگران

وعده بنیاد به نمایندگان ایثارگر مجلس برای حل مشکلات ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و معاونان وی در این نشست، مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان را یادداشت و قول پیگیر و برطرف کردن آنها را دادند

 نشست اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهیدو امور ایثارگران، در مجلس برگزار شد.

به گزارش کهف شاهد، حجت الاسلام حسن نوروزی با اشاره به نشست مشترک ایثارگران مجلس با حجت الاسلام شهیدی در خصوص مسائل و مشکلات ایثاررگان گفت: در این نشست در مورد اهم مسائل و مشکلات صحبت و قرار شد تقسیم کار صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: در خصوص بحث خرید خدمت رزمندگان و جانبازان، معافیت فرزندان رزمندگان و تعداد ماه هایی که پدران آنها در جبهه حضور داشته اند نیز بحث و تبادل نظر شد و در مورد سهمیه علمی در بخش کارشناسی ارشد و دکتری مقررشد مسئولان بنیاد موضوع سهمیه را پیگیری کنند.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نارضایتی ایثارگران از کمیسیون تعیین درصدِبنیاد خاطر نشان کرد: قرار شد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مورد اظهارنظر نهایی کند.

وی بحث ساماندهی مزار شهدا در سراسر کشور را یکی دیگر از محورهای این نشست عنوان کرد و افزود: نزدیک به ۱۵ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و بنیاد شهید متولی اصلی این کار است.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم یادآور شد: نسبت به حق و حقوق مربوط به تسهیلات (وام) قرار شد موضوع از سوی رئیس بنیاد شهید پیگیری شود و با توجه به اینکه این موضوع در لایحه برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شده به ایثارگران مساعدت و از طریق بانک دی و یا سایر بانک ها پرداخت شود.

نوروزی در خصوص ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز اظهار داشت: حق و حقوق رزمندگان بسیجی که وزارت دفاع باید پرداخت کند، بحث و تبادل نظر شد.

وی پرداخت مطالبات و معوقات به کارکنان و بازنشستگان ایثارگر را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در این مورد و نیزدر خصوص مطالبات ایثارگران نیروهای مسلح نیز پیگیری لازم انجام خواهدشد و در مورد کمک به همسران شهدا و پرداخت حق و حقوق خانواده معظم شهدا که یکی از محورهای اصلی نشست نمایندگان ایثارگر با رییس بنیاد شهید بود، اگر چه در چارچوب رایزنی ماهیانه ایثارگران مجلس با رئیس بنیاد شهید و معاونان وی بوده؛ اما انشااله شاهد خروجی مناسبی در آینده باشیم. بنابراین در نیمه دوم ماه رمضان نشست بعدی در خصوص نتایج این نشست مطرح شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس بنیاد و معاونان وی قبول همکاری و حل مشکلات را به نمایندگان ایثارگر دادند یا نه، اظهار داشت : بله رئیس بنیاد شهید و معاونان وی در این نشست، مسائل و مشکلات  مطرح شده از سوی نمایندگان را یادداشت و قول پیگیر و برطرف کردن آنها را دادند.

نوروزی در پایان تاکید کرد: در مورد کسر خدمت فرزندان ایثارگران، بنیاد شهید موظف شد مکاتبه ای با دفتر مقام معظم رهبری داشته باشد تا هر چه زودتر اذن ایشان در این مورد دریافت شود.

۲ دیدگاه

  1. تو رو خدا رسیدگی کنید چطوریه ک ب فرزندان رزمنده با ۳۰ ماه خدمت جبهه معافی میدن اما به یه فرزند جانباز دیگه ک از بد شانسی متولد ۷۳و۷۴ هس با ۲۸ ماه خدمت جبهه حتی بهش کسر خدمت هم تعلق نمیگیره این بی انصافیه خب شاید یه رزمنده ۳تا بچه اولش دختر بوده باشه بچه اخرش پسر شده متولد ۷۳ هس چرا نباید از امتیاز جبهه پدرش استفاده کنه شاید یکی اصن ۱۰ سال اول زندگیش بچه دار نمیشده یا اصن خیلی جوان بوده اومده خدمت این شرایط سنی رو بردارین

  2. سلام و عرض ادب
    ممنون ازین که پیگیر این مسئله هستید اما ازتون خواهش میکنم زودتر کسری خدمت ایثارگران رو تعیین تکلیف کنید الان نزدیک چهار ماه از تاییدیه شورای نگهبان میگذره اما هیچ اقدامی کاملی نشده برای اذن گرفتن از مقام معظم رهبری
    ممنون میشیم که هر چه زودتر رسیدگی بشه به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *