قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / مشارکت حداکثری در انتخابات، استمرار راه شهدا است

مشارکت حداکثری در انتخابات، استمرار راه شهدا است

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر تعیین سرنوشت خود، ثبات و تقویت نظام جمهوری اسلامی را در پی دارد و استمرار راه شهدا است.

به گزارش کهف شاهد،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه مدیران دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر ضرورت مشارکت اقشار مختلف مردم در انتخابات و پیوند همیشگی ایثارگران با انتخابات گفت: شهدا و ایثارگران برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری کردند و پس از انقلاب نیز در دوران جنگ تحمیلی و سال های بعد، در جهت دفاع از کشور و بقای نظام جمهوری اسلامی جان‌فشانی و ایثار کردند. امروز نیز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر تعیین سرنوشت خود، ثبات و تقویت نظام جمهوری اسلامی را در پی دارد و استمرار راه شهدا است.
وی افزود: تمام ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می‌شوند و در دو انتخابات پیش رو، مشارکت تک‌تک مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مانند همیشه به‌منزله دخیل بودن مردم در اداره امور کشور، شهرها و روستاهاست و وحدت ملی و تقویت اعتماد مردم به نظام را به دنبال دارد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نام‌گذاری روز آزادسازی خرمشهر به‌عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی بر ضرورت پاسداشت این روز بزرگ با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: هرچند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به یک روز خاص محدود نمی‌شود، اما فتح الفتوح خرمشهر بیانگر نتیجه‌بخش بودن روحیه ایثار، مقاومت و شهادت‌طلبی در بین رزمندگان اسلام در سوم خرداد ۱۳۶۱ است.
معاون رییس جمهوری با اشاره به تدارک برنامه‌های فرهنگی گسترده در سراسر کشور برای بزرگداشت روز  مقاومت، ایثار و پیروزی در سراسر کشور گفت: برنامه‌های ملی روز مقاومت، ایثار و پیروزی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در بهبود زندگی فردی، اخلاق اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مؤثر است و نهادینه شدن فرهنگ ایثار موجب آرامش، پیشرفت و پویایی کشور می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی تأکید کرد: به‌طورقطع هر حرکت مبتنی بر فرهنگ ایثار و مقاومت به پیروزی منتهی می‌شود، زیرا فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اجرای فرامین الهی و فعالیت‌های انسان دوستانه صورت می‌گیرد.
وی مقاومت ملت‌های مسلمان منطقه در مقابل دشمنان خارجی به‌ویژه در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و دخالت‌های آمریکا و قدرت‌های بزرگ را تنها ناشی از گسترش روحیه ایثار و شهادت‌طلبی دانست و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ امام حسین (ع) و عاشوراست و امروز شاهد هستیم که علاوه بر حضور پررنگ این فرهنگ در کشورمان، مسلمانان و آزادگان جهان نیز تحت تأثیر این فرهنگ قرار گرفته‌اند و هر جا که مبارزه با ظلم و استبداد هست، روحیه ایثارگری نیز دیده می‌شود.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *