قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / توضیحات بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره پرداخت مطالبات خانواده معظم شهدا و ایثارگران

توضیحات بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره پرداخت مطالبات خانواده معظم شهدا و ایثارگران

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درج مطلب مخدوش و کذبی با عنوان «افشای ترفند فریب دولت درباره پرداخت کامل مطالبات ایثارگران» توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش کهف شاهد،در پاسخ به مطالب منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌ها و کانال های تلگرامی در واپسین روزهای باقیمانده از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به استحضار خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ملت شریف ایران می‌رساند: یکی از برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت یازدهم پرداخت مطالبات معوق خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده است که متأسفانه پرداخت آن از دولت های قبل باقی مانده بود و از خواسته‌های جدی ایثارگران به شمار می‌رفت، در این راستا در مرحله اول مطالبات معوق خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان که از سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۰ باقی مانده بود در سال ۱۳۹۳ به میزان ۳۸۵۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم مطالبات پاداش پایان خدمت خانواده معظم شهدا مربوط به سال ۱۳۹۱به میزان ۵۳۶ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۵ پرداخت شد و چندی قبل نیز معوقات مربوط به پاداش پایان خدمت خانواده‌های معظم شهدا سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ واریز شد ضمن اینکه پاداش پایان خدمت خانواده معظم شهدا سال ۱۳۹۴ در زمان مقرر پرداخت شده است. بنابراین سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهور محترم در مناظره تلویزیونی ۲۲ اردیبهشت، کاملاً صحیح و براساس واقعیات بوده است.

ضمناً همانطور که در خبر مربوط به پرداخت آخرین معوقات در تاریخ ۹/۲/۱۳۹۶ توسط معاون محترم توسعه مدیریت اعلام شده است، چنانچه در راستای اجرای برخی از قوانین جدید که در حوزه ایثارگران ابلاغ شده، مطالبه‌ای نیز ایجاد شده باشد، به استناد قانون بودجه پیگیری‌های لازم صورت خواهد پذیرفت. درخصوص جانبازان عزیز حالت اشتغال نیز ذکر این مورد ضروریست که چنانچه به سن بازنشستگی برسند از مزایای قانونی استفاده خواهند کرد.

متأسفانه در مطالب منتشر شده در حالی که ملت ایران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران شاهد مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری بوده‌اند مطلب اعلامی حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی مبنی بر پرداخت مطالبات تا پایان سال ۹۴ به سال ۹۶ تغییر یافته است که این اقدام جای شگفتی و تأسف دارد که چگونه می‌توان با قلب چنین حقیقت آشکاری که پیش روی ملت شریف ایران قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است به سوی اهداف سیاسی و زودگذر انتخاباتی حرکت کرد و در عین حال با فرافکنی، دولت را به ترفند فریب متهم کرد.

در مطلب یاد شده موضوعاتی در مورد منابع تأمین اعتبار پرداخت معوقات نیز آمده است که عاری از حقیقت بوده و مسئولان بنیاد همواره تأکید داشته‌اند تأمین اعتبار مورد نیاز در چارچوب قوانین و مقررات جاری و اختیارات نماینده ولی فقیه , معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *