قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / برای انتقال فرهنگ ایثار باید از همه ابزارها استفاده کرد/ تنها با نمایش تصاویر شهید و برپا کردن یادواره نمی‌توان در ترویج فرهنگ ایثار موفق شد/ فرزندان شهداء در عرصه های مختلف مانند پدرانشان پیشگام و موفق هستند

برای انتقال فرهنگ ایثار باید از همه ابزارها استفاده کرد/ تنها با نمایش تصاویر شهید و برپا کردن یادواره نمی‌توان در ترویج فرهنگ ایثار موفق شد/ فرزندان شهداء در عرصه های مختلف مانند پدرانشان پیشگام و موفق هستند

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به دو اثر تولید شده «عشق را پایان نیست» و «روزهای روشن» توسط این کانون عنوان کرد: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز که زیر هجمه فرهنگی دشمن قرار دارند، تصمیم گرفتیم که دو اثر موسیقایی در دو حوزه سنتی و پاپ بسازیم.

🔸به گزارش کهف شاهد،عامریان درباره هدف از ساخت این دو اثر چنین توضیح داد: برای انتقال فرهنگ ایثار باید از همه ابزارهای موجود استفاده کرد و تنها با نمایش تصاویر شهید و برپا کردن یادواره نمی‌توان در این حوزه موفق شد.

🔸وی درباره این دو اثر توضیح داد: ترانه هر دو اثر توسط احمد امیر‌خلیلی سروده شده است، خوانندگان این دو اثر به ترتیب فریدون آسرایی و مانی رهنما برای ترانه «روزهای روشن» در حوزه موسیقی پاپ و حجت اشرف‌زاده و آرش کمانگیری که خود از فرزندان شهداست، برای ترانه «عشق را پایان نیست» در حوزه موسیقی سنتی بوده‌اند. کانون همبستگی فرزندان شاهد نیز تهیه کننده این اثر بوده و در موسسه آوای سگال تولید شده است.

🔸ایشان با بیان اینکه فضای موسیقایی بسیار اثرگذارتر از دیگر حوزه‌هاست، تصریح کرد: در این آثار تلاش کردیم که از تکنیک جدید روز برای انتقال فرهنگ ایثار استفاده کنیم و خوانندگانی که برای این کار برگزیدیم جزء افرادی بودند که برگزیده جشنواره فجر شدند. تلاش کردیم تا آثاری که در جامعه راحت‌تر دیده می‌شود تهیه شود تا مخاطبان نیز پذیرای آن باشند. همچنین از آهنگسازان به نام کشور همچون بهروز صفاریان و سجاد سمیعی برای تولید این آثار بهره گرفتیم.

🔸عامریان با اشاره به اینکه رویکرد حاکم بر آثار هنری تولیدی در حوزه ایثار و شهادت، غالبا ترحمی و متوجه مشکلات ظاهری است و کمتر به عظمت و جایگاه واقعی شهادت و خانواده شهداء توجه می شود افزود: شهادت عزیزان هرچند لطمات و مشکلاتی را ایجاد می نماید ولی از طرف دیگر بار مسئولیت و جایگاه رفیعی را ایجاد می کند که خود آغاز یک حرکت بزرگ در مسیر مسئولیتی که شهداء منتقل نموده اند و جامعه انتظار دارند، است. لذا در این دو اثر از منظر قوت به خانواده شهدا نگاه شده است. همیشه هنگام صحبت از این جامعه به غبطه‌خوردن و از دست دادن شهدا اشاره می‌شود؛ در حالی که در این آثار، موضوع ایثار و شهادت به عنوان یک حرکت نگاه و تعریف شده است و فضایی متفاوت را بیان می‌کند.

🔸وی پیام این آثار را حرکت و جنبش عنوان کرد و گفت: برای مثال در ترانه سنتی تولید شده به این موضوع اشاره شده است که منتظر دیدن سرداران دیگری در دوره کنونی هستیم ، به این موضوع تأکید دارد که سرداران فقط مربوط به عرصه دفاع مقدس نبوده‌اند. بلکه فرزندان شهداء در عرصه های مختلف مانند پدرانشان پیشگام و موفق هستند.

🔸مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد ادامه داد: در ترانه روزهای روشن به این موضوع اشاره می‌شود که اگر پدری شهید شد، فرزندش در سایه او حرکت کرده و از منظر او به جامعه نگاه می‌کند و خواستار کمک پدرش است و رتبه‌های عالی علم را طی می‌کند و همان طور که پدرش در مبارزه با دشمن به تلاش پرداخت، وی نیز در عرصه علم با توسل و پیروی از آنها، تلاش می‌کند.

🔸وی با اشاره به اینکه تهیه این آثار پیش‌مقدمه تولید آثار حرفه‌ای دیگر در این حوزه است، از آغاز به کار مرکز موسیقی این کانون در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رونمایی از این دو اثر همزمان با میلاد امام حسین(ع) در شبکه یک سیما انجام شد و بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته قرار است که شبکه نسیم نیز به پخش این اثر اقدام کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *