قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / همه چیز درباره ساماندهی گلزارهای شهدا در مصاحبه خبرگزاری تسنیم با دکتر حسین عامریان؛ مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد 

همه چیز درباره ساماندهی گلزارهای شهدا در مصاحبه خبرگزاری تسنیم با دکتر حسین عامریان؛ مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد 

به گزارش کهف شاهد به نقل از خبرگزاری تسنیم، کانون همبستگی فرزندان شاهد یکی از تشکل‌های فعال ایثارگران و فرزندان شهداست، این کانون در واقع اتحادیه‌ای از تشکل‌های فرزندان شاهد است.

کانون همبستگی فرزندان شاهد که سال ۹۱ تاسیس شد در نظر داشته که حوزه فرزندان شاهد در سراسر کشور را سازماندهی و صیانت کند. بدین ترتیب تشکل‌های فرزندان شاهد از سراسر کشور در این کانون جمع می‌شوند تا با برنامه ریزی مشترک در راه اهداف انقلاب و فرزندان شهدا به صورت متمرکز در کل کشور فعالیت‌های منسجمی را انجام دهند.

حسین عامریان فرزند شهید محمد علی عامریان و مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد است. او که در راستای فعالیت‌های کانون با خانواده‌ شهدا و ایثارگران در ارتباط است، در مورد طرح ساماندهی گلزارهای شهدا در سراسر کشور حرف‌هایی دارد.

یکسان سازی، طرحی اشتباه بود

عامریان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در این رابطه می‌گوید: طرح یکسان سازی گلزار شهدا، طرح اشتباهی بود که از ۱۵ سال پیش شروع شد. از همان زمان هم مورد اعتراض و مخالفت جدی خانواده شهدا قرار گرفته ولی متاسفانه علی رغم تلاش و نیت خیری که مسئولین داشتند، چون نظر خانواده شهدا و رضایت آن‌ها لحاظ نشده، مورد ایراد و مخالفت خانواده شهدا بوده است.

او ادامه می‌دهد: گلزار شهدا موزه دائمی و طبیعی جنگ و انقلاب و سرمایه نظام است. در عین وحدت و نظم خاصی که وجود دارد، بیانگر فرهنگ‌های مختلف و جمع شدن آن‌ها برای دفاع از نظام و انقلاب است و نشان می‌دهد که این‌ها چگونه کنار هم قرار گرفتند. بیانگر جوشش مردمی و عمومی است که تبدیل به سرمایه و محل مانوری برای نظام شده است. یعنی خود گلزارها بیانگر خیلی مسائل است و اینگونه نیست که فقط محل دفن یک سرباز باشد. یک موزه طبیعی و معنوی است که باید بگوییم جزء موزه‌هایی است که بیشترین بازدید کننده را دارد و هویت یک ملت را به طور جامع نشان می‌دهد.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *