قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / کنگره ۱۰۱ روحانی شهید استان همدان برگزار می‌شود

کنگره ۱۰۱ روحانی شهید استان همدان برگزار می‌شود

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم از برگزاری کنگره بزرگداشت مقام شهدای روحانی استان همدان در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش کهف شاهد، حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۰۱ روحانی شهید استان همدان در قم، توضیح داد: استان همدان بیش از ۸۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که در این میان ۱۰۱ نفر از شهدا را طلاب و روحانیون تشکیل داده‌اند. هرگز حضور روحانیت در دفاع مقدس را هیچ شخصیت منصفی فراموش نخواهد کرد به اقرار فرماندهان نظامی حضور طلاب و فضلاء در دوران دفاع مقدس حضوری تاثیرگذار و محوری برای رزمندگان محسوب بوده است.

وی اظهار کرد: کنگره بزرگداشت ۱۰۱ روحانی شهید استان همدان نیمه دوم اردیبهشت با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و مسئولان استان همدان در سالن دارالشفای قم برگزار خواهد شد. سخنرانی‌های حماسی و تفکیک جهاد از تجاوز و کشور گشایی و تبیین هجرت و شهادت و جهاد به عنوان مفاهیم ارزشی اسلام از جمله رسالت‌های روحانیت در بین رزمندگان بوده است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شهدای روحانی مظلوم‌ترین شهدایی هستند که هنوز هم نتوانسته‌ایم دانشنامه‌ای مستقل رابطه با آن‌ها به نگارش درآوریم. در این عرصه سلسله برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها و کنگره‌ای که به یاد شهدا برگزار می‌شود. علاوه بر ایجاد رغبت روحیه انقلابی در بین طلاب از خدمات و تلاش‌های مجاهدانه طلاب نیز رونمایی کرده و نسل کنونی را الفتی مستحکم با فعالیت های رزمی و تبلیغی طلاب می بخشد.

حجت‌الاسلام رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم تا با برگزاری سه جلسه و پیش نشست در کنگره شهدای روحانی استان همدان در قم ، همدان و تهران بتوانیم با چاپ وصایا، تصاویر، دل نوشته‌ها و خاطرات این عزیزان فرهنگ جهاد و شهادت را در کنار حجره نشینی این یاران باوفا به رخساره تاریخ به تصویر کشیده و به عنوان اسناد ماندگار دفاع مقدس بر کتب قطور جبهه و جنگ بیافزاییم.

وی یادآور شد: تشکل طلاب و فضلای همدانی درصدد هستند تا دیدارهایی را در این زمینه با خانواده شهدای همدانی داشته باشند همچنین با حضور آیت الله نوری همدانی به عنوان سخنران اصلی این همایش فرهنگ دفاع مقدس را به عنوان یک فرهنگ ثابت و همیشگی و فعالیت طلاب را به عنوان یک رسالت اصلی به گوش جهانیان برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *