قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / دعوت از فعالان بین المللی برای شرکت در جشنواره «شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت»

دعوت از فعالان بین المللی برای شرکت در جشنواره «شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت»

دبیر جشنواره «شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت» از اعلام فراخوان جشنواره «رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت» به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو خبر داد.

به گزارش کهف شاهد، نشست خبری نخستین جشنواره «رسانه ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت» امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در این نشست «بهزاد تیموری» دبیر جشنواره به اعلام فراخوان جشنواره از بهمن ماه ۹۵ اشاره کرد و گفت: این فراخوان به زبان های انگلیسی، عربی، اردو و دیگر زبان ها نیز اعلام شده است.

وی افزود: اگر پس از برگزاری اینگونه جشنواره ها هنرمندان به حال خود رها شده و حمایت نشوند کار آن جشنواره ناقص خواهد بود. اینگونه جشنواره ها می تواند در نگاه جامعه به شهدا کمک کند.

«سعید بیابانکی» که دبیری بخش شعر این جشنواره را برعهده دارد شاعران را نخستین کسانی دانست که از قهرمانان مدافع حرم صحبت کردند و افزود: شعر همواره در واکنش به مسائل اجتماعی، دینی و غیره پیش قدم بوده است. آثار خوبی در زمینه مدافعان حرم وجود دارد ولی تاکنون جدی به این موضوع پرداخته نشده است. مهمترین موضوع یک جشنواره هنری محصولات و نتایج آن است برهمین اساس پس از اختتامیه، آثار جشنواره به چاپ خواهند رسید.

«محمد جواد جزینی» دبیر بخش داستان با اشاره به آثاری که تاکنون در خصوص مدافعان حرم به چاپ رسیده است گفت: داستان را می‌توان به نوعی مادر هنرهای نگارشی محسوب کرد. تاکنون تعدادی اثر به دبیرخانه ارسال شده است که چندان قابل توجه نبوده، ولی نویسندگان عادت دارند که در آخرین لحظه آثار خود را ارسال کنند.

«جواد موحد» دبیر بخش رسانه های دیجیتال نیز از ارسال ۳۶ اثر در قالب چند رسانه ای،‌ بازی، برنامه های موبایلی و غیره تا به این لحظه خبر داد و گفت: اثر این آثار باکیفیت هستند و امیدواریم بتوانیم از حمایت شهرداری در این بخش برخوردار باشیم.

«جمال طاهری» دبیر بخش بین الملل این جشنواره با بیان اینکه در نگاه بین المللی حقیقت اتفاقات سوریه مورد سانسور قرار گرفته است گفت: یکی از اهداف ما شناسایی افرادی است که در کشورهای خود به نشان دادن واقعیت سوریه کمک کرده اند.

«نصیر بشیری»، دبیر بخش گرافیک محتوای آثار ساخته شده تا به امروز را کاملا خودجوش دانست و گفت: ۲۰۰ اثر تاکنون به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که نیمی از آن ظرفیت استفاده در تبلیغات محیطی شهری را دارند.»

جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت در موضوعات، دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه و عراق، شهدای مدافع حرم، تشییع بدون مرز، مبارزه رسانه‌ای با استکبار و بوق‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود که علاقه مندان تا ۱۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را در بخش رسانه های دیجیتال (سایت وبلاگ،‌بازی رایانه ای و شبکه های اجتماعی و گرافیک (پوستر، گرافیک رسانه ای) ادبیات(شعر، داستان، زندگینامه)، موسیقی و آوا، کاریکاتور(جنبی)، فیلم مستند و کلیپ، تولیدات رسانه ای (اخبار، تحلیل، مصاحبه، مقاله) و بین الملل به نشانی resanesh.jashnvare@gmail.com ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت modafeanharam.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *