قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / پاسخ بانک دی به سوالات متداول سهامداران آن بانک

پاسخ بانک دی به سوالات متداول سهامداران آن بانک

به گزارش کهف شاهد، ضمن تشکر از معاونت محترم مالی بانک دی و مجموعه تحت مدیریت ایشان، به اطلاع کلیه اعضای محترم موسسه اندوخته شاهد می‌رساند با توجه به سؤالات متعدد اعضا در خصوص سهام بانک دی، مجموعه این سؤالات در اختیار امور سهام بانک دی قرار گرفت و مشروح سؤالات و پاسخهای ارائه شده جهت آگاهی سهامداران به شرح ذیل منتشر می‌گردد.
  1. لطفا تاریخچه ای از نحوه خرید سهام بانک دی توسط موسسه اندوخته شاهد برای فرزندان شاهد بیان فرمایید؟
بانک دی در سه ماهه آخر سال ۸۸ پذیره نویسی شده و از تاریخ ۱۳۸۹/۰۲/۱۸شروع به فعالیت نموده است. در زمان پذیره نویسی لیستی شامل اسامی و مبالغ مندرج در مقابل آنها برای تعداد حدود۱۱۸،۰۰۰۰نفر از فرزندان معزز شهدا توسط شرکت ذخیره شاهد (با تآیید بنیاد شهید وامور ایثارگران)جهت اختصاص سهام به بانک ارسال گردید و برای این عزیزان پذیره نویسی در بانک انجام شد.
۲- اگر فردی در سال مورد اشاره ۱۰۰ سهم خریداری کرده باشد اکنون وضعیت سهام او چگونه است ؟
اگر شخصی جزء پذیره نویسان اولیه بانک باشد و تعداد ۱۰۰ سهم خریده باشد،مانده سهام این فرد در سال ۹۳ تعداد ۲۵۰ سهم می‌باشد.
سال ۹۳ سال ۹۲ سال ۹۱ سال ۹۰ سال ۸۸
هنوزافزایش سرمایه‌اجرائی نشده است افزایش سرمایه نداشتیم ۲۵% افزایش  (۵۰ سهم) افزایش ۱۰۰% (۱۰۰ سهم) درزمان‌پذیره نویسی۱۰۰ سهم
۲۵۰ ۲۵۰ ۲۵۰ ۲۰۰ ۱۰۰
۳- سهامداران چگونه می‌توانند از تعداد سهام و سود خود آگاه شوند؟

کلیه سهامداران بانک می‌توانند با شماره ۲۸۹۳۱۸۸۸ تلفن گویای اداره سهام تماس گرفته، ضمن دریافت اطلاعات عمومی بانک با وارد کردن شماره اختصاصی خود (کد ملی )از تعداد سهام،مبالغ سود جاری و مطالبات سال‌های گذشته خود مطلع گردند.در صورت نیاز و بروز هر گونه مشکل در این ارتباط می‌توانند با اداره امور سهام به صورت مستقیم تماس بگیرند تا به سؤالات آنان پاسخ داده شود .ضمناً سود سهام سال های ۹۱ و۹۲۲ این سهامداران در حسابی به نام خود سهامدار در بانک دی واریز شده است،که با مراجعه به یکی از شعب بانک می‌توانند سود سهام خود را دریافت نمایند.

۴- نحوه دریافت اوراق سپرده سهام به چه صورت می باشد؟
سهامداران محترم با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک دی می‌توانند اوراق سهام خود را دریافت نمایند. در صورت بروز هرگونه مشکل،با اداره امور سهام تماس برقرار نمایند تا رفع مشکل گردد. امور سهام بانک دی در تمام ساعات کاری حتی پنج شنبه ها جوابگوی سهامداران محترم می‌باشد.

۵- آخرین اطلاعات مربوط به افزایش سرمایه بانک دی را از چه طریقی می توان مطلع شد؟
سهامداران عزیز می‌توانند آخرین اطلاعات در مورد افزایش سرمایه های انجام شده بانک طی سال‌های گذشته را از طریق تلفن گویا مطلع شوند. در حال حاضر افزایش سرمایه جاری بانک در مرحله اخذ مجوز از بورس می‌باشد، که به محض دریافت آن،اطلاع رسانی خواهد شد و توسط سایت بانک،کدال،آگهی روزنامه،sms و ارسال برگه‌های حق تقدم به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

۶- سهامدارانی که قصد برداشت سود خود را دارند چگونه باید عمل نمایند؟
سود سال ۱۳۹۲سهامداران در حسابی به نام خود سهامدار در بانک دی واریز شده‌است که سهامداران با مراجعه به یکی از شعب بانک دی می‌توانند سود خود را دریافت نمایند.
۷- سود سال منتهی به ۹۳/۱۲/۲۹ چقدر پیش بینی شده است ؟
آخرین پیش بینی سود سهام سال مالی منتهی به ۱۳۹۳/۱۲/۲۹مبلغ ۴۶۰ ریال اعلام شده است که با مراجعه به سایت بانک و یا کدال قابل رؤیت است.
۸- جهت تغییر شماره حساب چگونه باید اقدام نمود؟
تغییر شماره حساب ثبت شده در سیستم سهام بانک به طرق زیر امکان پذیر خواهد بود:

  1. مراجعه به سایت بانک دی قسمت سهامداران- فرم مشخصات سهامداران را تکمیل نمایند.
  2. اطلاعات فردی و مشخصات حساب خود را به صورت پست یا فاکس به اداره سهام ارسال نمایند.
  3. مراجعه حضوری سهامدار به اداره سهام بانک و فرم تغییر مشخصات و حساب سهامداران را تکمیل نمایند.
 ۹- زمان آخرین مجمع عمومی بانک دی در چه تاریخی می باشد؟
زمان آخرین مجمع برگزار شده بانک در تاریخ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ بوده که به منظور تصویب صورت‌های مالی سال۹۲ برگزار شده است
.
۱۰- جهت تغییر اطلاعات هویتی و آدرس چگونه باید اقدام نمود؟
در صورت هرگونه تغییر آدرس، تلفن وکدپستی، سهامداران محترم می‌توانند با مراجعه به سایت بانک – قسمت سهامداران – فرم مشخصات سهامداران را  تکمیل نمایند تا نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.

۱۱- نحوه ارتباط و شماره تماس با اداره امور سهامداران بانک دی چگونه است ؟
شماره تلفن‌های مستقیم اداره امور سهامداران بانک :۷۱- ۲۸۹۳۱۶۶۹و شماره فاکس :  ۲۶۲۱۸۶۵۹ – تلفن گویا  (۱۰خط) ۲۸۹۳۱۸۸۸
مراجعه حضوری و ساعات پاسخگوئی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ عصر و پنج شنبه‌ها از ساعت۸ صبح الی ۱۴ بعدازظهر می‌باشد.
۱۲- آیا امکان خرید سهام اینترنتی وجود دارد؟
بله  – ضمن هماهنگی با یکی از کارگزاری‌های سراسر کشور و اخذ کد on line معاملات برخط سهام،امکان خرید سهام تمامی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به صورت اینترنتی برای سهامداران فراهم خواهد بود. که در آن صورت سهام بانک دی را نیز شامل می‌شود.
۱۳- آدرس سایت و ایمیل بانک دی چیست ؟
saham@bank-day.ir     —     www.bank-day.ir

۱۴- آدرس ، کد پستی ، تلفن و فاکس  ساختمان مرکزی بانک دی چیست ؟
آدرس: تهران – خیابان ولی عصر(عج) – بالاتر از پارک ملت – نبش کوچه پروین – پ ۴۵ ساختمان مرکزی بانک دی – اداره امور سهامداران
کد پستی: ۱۹۶۶۸۳۵۶۹۴ –  تلفن: ۲۸۹۳۱۸۸۸    – فاکس: ۲۶۲۱۸۶۵۹
۱۵- آیا مشاهده گردش حساب  سهام از طریق سایت امکان پذیر می باشد؟
انعکاس گردش سهام در سایت میسر نیست، ولی مانده سهام هر فرد توسط تلفن گویا اعلام می‌شود.

۱۶- برخی از سهامداران سوال نموده اند که، جهت دریافت برگه سهام به یکی از شعب بانک مراجعه کردم متاسفانه اعلام مینمایند که برای شما سهام بانک دی خریداری نشده است علت چیست؟
همانطور که در سؤالات قبل مطرح شده است،تمامی کسانی که توسط شرکت ذخیره شاهد در زمان پذیره نویسی به بانک معرفی شده‌اند هم اکنون سهامدار بانک می‌باشند. لذا در صورتی که سهامداری به شعبه مراجعه نموده و دارای برگه سهام نمی‌باشد، می‌بایست در زمان حضور خود در شعبه با اداره امور سهام تماس برقرار نموده و علت را جویا شوند تا رفع مشکل گردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *