قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اولین واکنش بنیاد شهید به تجمع بزرگ جانبازان

اولین واکنش بنیاد شهید به تجمع بزرگ جانبازان

اسناد مربوط به اقدامات انجام شده توسط شورای عالی انجمن‌های جانبازان در خصوص پیگیری قطعنامه اجتماع ۱۴ اسفندماه خانواده بزرگ جانبازان و ایثارگران در سال ۹۵ و اولین واکنش بنیاد شهید و امور ایثارگران در این رابطه نیز منتشر می‌شود.

به گزارش کهف شاهد، تجمع بزرگ جانبازان و خانواده شهدا صبح روز شنبه ۱۴ اسفندماه ۹۵ در داخل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. این تجمع در دفاع از جامعه ایثارگری و مطالباتشان از ریاست بنیاد و مسئولین مربوطه و در اعتراض به مدیریت‌های ناکارآمد برخی مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. در این تجمع چند صد نفر از جانبازان قطع نخاعی، قطع عضو، شیمیایی، اعصاب و روان، بانوان جانباز، خانواده‌های جانبازان و برخی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند. جانبازان از استان تهران و شهرستان‌هایی همچون اصفهان، شیراز، مشهد، کاشان، تبریز و… در تجمع مسالمت آمیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت کردند. قبل از برگزاری تجمع و بعد از پان نامه نگاری‌هایی از سوی شورای عالی انجمن‌های جانبازان با رئیس بنیاد شهید شده بود تا پاسخ مناسب با دغدغه جانبازان دریافت شود. بعد از ارسال چند نامه در این خصوص، قبل و بعد از برگزاری تجمع، اولین پاسخ از سوی دفتر رئیس بنیاد شهید توسط جانبازان این شورا دریافت شده است.

حسین اسرافیلی رئیس شورای عالی انجمن‌های جانبازان در این زمینه گفت: در راستای پیگیری قطعنامه اجتماع ۱۴ اسفند۹۵ که طی نامه‌های رسمی به سران سه قوه و سایر مسئولین کشور ارسال و در حال پیگیری است، از ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز درخواست رسیدگی شده بود که پاسخی از سوی بنیاد دریافت شد.  پس از بررسی آن در اولین جلسه شورا در سال جدید جوابیه ای تهیه و ارسال شد.

برای اطلاع جامعه ایثارگری کشور سوابق این مکاتبات  منتشر می‌شود.

تصویر نخستین نامه شورای عالی انجمن‌های جانبازان در این باره که در ۵ دی ماه ۹۵ ارسال شد، در ادامه قابل مشاهده است:

نامه بعدی در روز ۲۲ دی ماه ۹۵ ارسال شده است که تصویر آن در ادامه قابل مشاهده است:

 

متن و تصویر نخستین نامه‌ای که در این روند از سوی بنیاد شهید در پاسخ به موارد عنوان شده به شورای عالی جانبازان ارسال شد در ادامه قابل مشاهده است. این نامه در ۷ فروردین ۹۶ ارسال شده است:

جانبازان در پاسخ به محتوای نامه بنیاد موارد زیر را مطرح کردند:

اسرافیلی افزود: شورای عالی انجمن های جانبازان پیگیر مسائل قشرهای مختلف جامعه ایثارگری کشور است و همانطور که در قطعنامه اجتماع ۱۴ اسفند نیز آمد سعی شده است مشکلات اساسی همه ایثارگران دیده شود و  این نگاه در جلسات با مسئولین کشور نیز مد نظر قرار داشته و خواهد داشت.

رئیس شورا در ادامه گفت: شورای عالی انجمن‌های جانبازان با هدف حفظ و پاسداری از میراث با ارزش شهدا و ترویج فرهنگ ایثارگری و همچنین پیگیری مسائل ایثارگران به ویژه جانبازان تشکیل شده است، که ابتدا با حضور سه انجمن بزرگ  جانبازان۷۰ درصد کشور کار خود را آغاز و با عضویت قشر های مختلف جانبازان از ۵ درصد  تا ۷۰ درصد ، در حال تکمیل تر شدن است، و انشاالله با یاری شهدا و حمایت جامعه ایثارگری بتوانیم مشکلات آنان را به اطلاع مسئولین کشور رسانده و در جهت رفع آن‌ها برآییم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *