قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ایثار / یادمان شهید سبحانی و روایت سربازی که دشمن را ۳ روز پشت سوسنگرد نگاه داشت

یادمان شهید سبحانی و روایت سربازی که دشمن را ۳ روز پشت سوسنگرد نگاه داشت

مسئول یادمان شهید محمد رضا سبحانی می‌گوید: نیروهای عراقی نمی‌دانستند که با یک نفر در حال نبرد هستند. بعدها نیروهای ما متوجه شدند که این شهید توانسته بود سه روز نیروهای رژیم بعث عراق را پشت شهر سوسنگرد عقب نگاه دارد.

به گزارش کهف شاهد، کاروان‌های مختلف هر سال در ایام راهیان نور از مناطق و یادمان‌های عملیاتی جنوب کشور بازدید و زیارت می‌کنند. یادمان شهید «محمدرضا سبحانی» ۱۰ سال است که آماده‌سازی شده و مورد بازدید زائران قرار می‌گیرد. این یادمان هم اکنون توسط پرسنل نیروی انتظامی که خادم‌الشهدای راهیان نور هم هستند، نگهداری شده و به کاروان‌های راهیان  نور خدمت رسانی می‌کنند.

سروان «محمود سدیدی» از پرسنل نیروی انتظامی که مسئولیت یادمان را بر عهده دارد،  می‌گوید: این یادمان در شهر سوسنگرد و محله سبحانیه واقع شده و محل دفن شهید «محمدرضا سبحانی» از سربازان ژاندارمری سابق است. سال ۵۹ که جنگ شروع شد، این شهید در حال خدمت در این منطقه بوده که عراق با نیروهایش به اینجا حمله می‌کند و وی، تنهایی و با یک اسلحه معمولی مقابل ارتش دشمن ایستادگی و مقاومت می‌کند.

سدیدی در ادامه می‌گوید: نیروهای عراقی نمی‌دانستند که با یک نفر در حال نبرد هستند. بعدها نیروهای ما متوجه شدند که  این شهید توانسته بود سه روز نیروهای رژیم بعث عراق را پشت شهر سوسنگرد عقب نگه دارد.

این خادم شهدا درباره نحوه شهادت این شهید چنین می‌گوید: در نهایت بعد از سه روز مقاومت، نیروهای رِژیم بعث توانسته بودند وارد شهر شوند. آنها این شهید را ابتدا به طرز فجیعی مجروح کرده و به درخت نخل بسته، سپس شکنجه داده و زنده زنده در آتش سوزانده بودند. پیکر مطهر وی چند روز به همان حالت به درخت بسته بوده که بعد از آن، برادر شهید همراه مردم دیگر شبانه و مخفیانه وارد شهر شده و او را از درخت باز می‌کنند و در این محل به خاک می‌سپارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *