قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / نمایندگان مجلس: رضایتمندی جانبازان و ایثارگران شرط است!

نمایندگان مجلس: رضایتمندی جانبازان و ایثارگران شرط است!

سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالگرد تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عملکرد آنرا نامطلوب و در حد برآورده کردن نیازها و مطالبات جامعه هدف ندانستند.

به گزارش کهف شاهد، حجت الاسلام سید جواد حسینی نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید افضل است و چون شهید افضل است قاعده این است که نهادی که برای شهید کار می کند از نهادهای برتر و افضل است.

* نماینده سنقر و کلیایی: خدمت به ایثارگران وظیفه ذاتی بنیاد است

وی گفت: بنیاد شهید بر اساس رسالتی که دارد باید به ایثارگران و خانواده های معظم شهدا، خدمت کند و هر چند که اقدامات خوبی شده است ولی هرچه مسئولان بیشتر زحمت بکشند باز هم عقب هستند چرا که جان بالاترین سرمایه و ارزشی است که خانواده های معظم شهدا با نثار جان فرزندان خود را آن را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس دهم افزود: ما نباید زحمات ایثارگران را در چارچوب مسائل مالی و رفاهی محدود کنیم و بگویم این به پاس ایثار آنها است، بلکه ما به عنوان یک مسئول هر چه بیشتر به پدران، مادران و فرزندان شهدا خدمت کنیم در واقع بخشی از وظیفه خود را در قبال آنها انجام داده ایم.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس دهم یادآور شد: در دوران ریاست آقای شهیدی قدم های خوبی برداشته شده است و در بحث بیمه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا بنیاد شهید بدهی های فراوانی داشت که با رایزنی، بخش زیادی از آن را تسویه کرده است اگر چه الان در بحث بیمه و درمان جانبازان و خانواده معظم شهدا مشکلات زیادی وجود دارد اما امیدواریم این معضل با تعامل در آینده برطرف شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مشکلات موجود جامعه هدف تصریح کرد: مشکلات موجود در قانون جامع ایثارگران الحمدالله با رایزنی با مجلس شورای اسلامی برطرف شده است اما مشکل عمده ای که گریبانگر بنیاد شهید شده است معضل اشتغال فرزندانِ شهدا است، چرا که هر روز به آمار این جامعه افزوده می شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موضوع نیازمند اعتبارات خاصی است اما با وجود آن، قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است و امیدواریم خدمات بیشتری به این قشر از جامعه ارائه شود.

* نماینده آبادان: رضایتمندی برای ما مهم است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به سالروز تاسیس بنیادشهید، من این روز را خدمت جانبازان و ایثارگران عزیز تبریک و تهنیت می گویم و از مسئولین نظام می خواهم که توجه خود را نسبت به گذشته بیشتر کنند.

“جلیل مختار” با اشاره به اینکه خود فرزند جانباز دوران دفاع مقدس است تصریح کرد: ما به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی با تمام قوا و جدیت به دنبال تحقق نیازهای به حق جانبازان و ایثارگران هستیم تا انشاالله بتوانیم به آنها خدمتی در خور شان نظام  ارائه بدهیم.

وی در خصوص ابراز رضایت خود از تعامل با بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: رضایت ما بر اساس رضایتمندی جانبازان خواهد بود و هر نوع عملکرد مطلوبی که برای این عزیزان بوجود بیاید ملاک عمل است و هر چقدر جانبازان ما راضی باشند ما هم به عنوان یک نماینده ملت رضایت خواهیم داشت، اما چنانچه رضایتمندی در بین این عزیزان وجود نداشته باشد نشانه ای از عدم تعامل و از دست دادن فرصت های راهبردی است.

از این لحاظ مدیران بنیاد باید موچب رضایت مندی در بین این عزیزان باشند و تعاملی که مجلس می تواند با بنیاد شهید داشته  باشد را ارتقادهند.

 مختار نماینده مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:من به عنوان فرزند جانباز با تمام وجود از جانبازان و ایثارگران در مجلس شورای اسلامی حمایت می کنم.

* نماینده کرمانشاه: رضایت صد در صدی از بنیاد وجود ندارد.

“سید قاسم جاسمی” نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت:با توجه به اینکه ملاقات های مختلفی با جامعه هدف برگزار کرده ایم در میان خانواده های شهدا و به خصوص جانبازان رضایت قطعی و صد در صدی ار بنیاد وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *