قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / شهادت و مجاهدت عامل تغییر صحنه در دفاع مقدس بود

شهادت و مجاهدت عامل تغییر صحنه در دفاع مقدس بود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در دفاع مقدس و زمانی که تمام دنیا علیه ایران بودند، مفهوم شهادت و مجاهدت صحنه را تغییر داد و امروز نیز به‌واسطه همین ارزش‌ها، صفی از مقاومت در منطقه در برابر استکبار جهانی و دولت های وابسته به آن تشکیل شده است.

به گزارش کهف شاهد، کنگره بین‌المللی شکوه ایثار، گرامیداشت مادران و همسران شهدا روز شنبه ۲۱ اسفندماه با حضور دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران،  معاونان، مدیران کل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مادران، همسران و فرزندان شهدای کشورمان و همچنین جمعی از خانواده های شهدای کشورهای لبنان، بوسنی و هرزگوین، سوریه، عراق، تونس، فلسطین و پاکستان برگزار شد.
دکتر لاریجانی در این مراسم که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به مقام بالای شهدا گفت: در زندگی مسلمانان و دین اسلام مقامی بالاتر از شهادت وجود ندارد و این عنایت خاص الهی است که فردی در خانواده‌ای زندگی کند که منسوب به شهید است.
وی ادامه داد: بسیاری از انسان‌ها در طول زندگی خود کارها و اقدامات ارزشمندی را انجام می‌دهند که ممکن است تحولات بسیار زیادی ایجاد کند اما پیامبر اسلام فرمودند: که این کارها تا زمانی نیکی و خوبی محسوب می‌شود که در مقابل شهادت قرار نگیرند زیرا شهادت جایگاهی برتر از همه آن‌ها دارد.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که زندگی انسان‌ها در دنیای امروز ممکن است دچار ثبات و تکرار باشد ادامه داد: انسان‌ها وقتی در برابر مرگ قرار می‌گیرند به تعبیری بیدار می‌شوند که در جهان دیگر معیارها با این جهان تفاوت دارد اما شهادت یکی از معیارهایی است که در آن دنیا نیز ارزشی بسیار بالا محسوب می‌شود.
لاریجانی ادامه داد: ما مسلمانان مفتخریم که با مفهوم شهادت زندگی می‌کنیم و این مفهوم پس از انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) در کشورمان جانمایی شد و در دفاع مقدس و زمانی که تمام دنیا علیه ایران بودند، همین مفهوم شهادت و مجاهدت صحنه را تغییر داد و امروز نیز به‌واسطه همین ارزش‌ها، صفی از مقاومت در منطقه در برابر استکبار جهانی و دولت های وابسته به آن تشکیل شده است.
وی خطاب به مادران، همسران و فرزندان شهدای حاضر در مجلس گفت: شما عزیزان در میراث فردی و اجتماعی شهیدانتان سهیم هستید، زیرا شخصیت شهیدان در خانواده‌ها شکل می‌گیرد و خانواده‌ها با مهیا کردن محیط، راه را برای مجاهدت شهدایشان ایجاد کرده‌اند.
رییس مجلس شورای اسلامی در انتها با تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برپایی این کنگره گفت: مادران، همسران، فرزندان و تمام اعضای خانواده‌های شهدا و ایثارگران سنگ بنای حرکتی ماندگار را گذاشته‌اند و استوانه‌های انقلاب اسلامی هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) و با ۲ هدف عمده رسیدگی به معیشت خانواده شهدا و ایثارگران و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد.
وی افزود: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۳ به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شد و در سال‌های اخیر گام‌های مثبتی برای گرامی داشت این روز برداشته‌ شده است و امسال نیز کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام با حضور رییس جمهوری کشورمان در شهر مشهد برگزار شد.
گفتنی است در این کنگره «سواشی مونیرا» مادر ۳ شهید از کشور بوسنی و هرزگوین نیز در این مراسم به بیان سخنانی در خصوص نسل‌کشی مسلمانان در بوسنی پرداخت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *