قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / سنگینی بار مشکلات معیشت و درمان همچنان بر دوش ایثارگران

سنگینی بار مشکلات معیشت و درمان همچنان بر دوش ایثارگران

نمایندگان مجلس با بیان اینکه بنیادشهید باید به وظیفه خود در خدمات رسانی به ایثارگران به درستی عمل کند مطرح کردند؛ سطح خدمات رسانی به ایثارگران با میزان توقعات همخوانی ندارد.

به گزارش کهف شاهد؛ ۲۲ اسفند مصادف با سالروز تشکیل بنیادشهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی (ره) است، این نهاد حمایتی با هدف خدمات رسانی به ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا تشکیل شد اما درطی این سالها درکنار تلاش های بسیاری که درجهت رفع مشکلات درمانی و معیشتی ایثارگران ازسوی مسئولان ذی ربط انجام شده، انتقادهایی نیز به نحوه خدمات رسانی  بنیاد شهید در رفع مشکلات خانواده ایثارگران مطرح است.

ایثارگران به عنوان قشری  ازجان گذشته در دفاع از این سرزمین دارای مشکلات بسیاری هستند که  به گفته نمایندگان مردم در خانه ملت این مشکلات گاهی نشان ازکم کاری مسئولان بنیاد شهید و  امور ایثارگران درخدمات رسانی دارد، پس از گذشته ۳ دهه از پایان جنگ تحمیلی و ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایثارگران همچنان با مشکلات معیشتی و درمانی بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، بارها مشاهده شده خانواده شهدا و ایثارگران مقابل بنیاد شهید و نهادهای دولتی تصمیم گیرنده تجمع کردند تا فردی به مشکلات آنها پاسخ دهد، اما مسئولان بنیاد شهید درپاسخگویی بحث عدم منابع لازم برای حل مشکلات ایثارگران را مطرح می کنند.

به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی بنیاد شهید به عنوان یک نهاد متولی و مسئول درحل مشکلات ایثارگران عمق مشکلات این افراد را درک نکرده و این افراد در شرایط سختی زندگی می‌کنند، ضمن اینکه طبق تاکیدات اعضای فراکسیون ایثارگران درمجلس این قشر از جامعه با آسیب دیدگان دیگر متفاوت هستند و مجلس و دولت باید در رفع مشکلات آنها تلاش های بیشتری صورت دهند.

نمایندگان مجلس براین باورند بنیاد شهید باید دریک پروسه زمانی مشخص حل تمامی مشکلات ایثارگران را در دستور کار قرار دهد.

 خجسته: ناتوانی بنیاد شهید در حل مشکلات ایثارگران

امیرخجسته عضو فراکسیون ایثارگران مجلس درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سالروز تاسیس بنیادشهید وامورایثارگران، گفت: بنیادشهید و امورایثارگران با هدف ساماندهی مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان تاسیس شد، درتمامی کشورهای دنیا به افراد باقی مانده ازجنگ سرویس های بسیار عالی می‌دهند؛ به عنوان مثال در کشور آلمان خانواده هایی که اعضاء خود را درجنگ از دست داده اند هیچ مشکلی ندارند.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه متاسفانه اقدامات قابل قبولی ازسوی بنیاد شهید برای رفع مشکلات ایثارگران انجام نشده است، افزود: تاسیس بنیادشهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام (ره) مطابق تمام تشکیلاتی است که درکل دنیا برای خدمات رسانی به فعالان در میدان جنگ تشکیل شده است، درحال حاضر جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا به لحاظ حمایتی درشرایط مناسبی نیستند و روز به روز میزان ضایعه های حاصل از جنگ در جانبازان افزایش پیدا می کند.

امیر خجسته

وی با بیان اینکه متناسب با مشکلات جانبازان باید توجه مسئولان در جهت رفع مسائل ایثارگران افزایش پیدا کند، تصریح کرد: رییس بنیاد شهید و مسئولان در این حوزه باید از میان افراد دلسوز انتخاب شود، این درحالی است که مسئولان بنیاد شهید فضای مربوط به مشکلات ایثارگران و جانبازان را درک نمی کنند؛ ضمن اینکه درحال حاضر شرایط بنیادشهید  قابل قبول نبوده و ایثارگران وضعیت سختی را به لحاظ مالی، معیشتی، بیمه، بهداشتی و درمانی می گذرانند.

خجسته با اشاره به اینکه تجمعات دربرخی مواقع درمقابل بنیاد شهید و امورایثارگران صورت گرفته است،گفت: متاسفانه ازمدیریت بنیادشهید نمی توان انتظار بیشتری داشت و بارها درخصوص مشکلات ایثارگران به مسئولان این نهاد تذکر داده شده است، اما از دولت انتظارمی رود که حق ایثارگران را با اختصاص بودجه کافی به این قشر ادا کند بنابراین از شخص رییس جمهور تقاضا می شود که مشکلات ایثارگران را تا قبل از پایان کار دولت حل کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه بنیاد شهید توانایی حل مشکلات ایثارگران را ندارد، افزود: روزبه روز به مشکلات ایثارگران افزوده شده و فشار سنگینی به لحاظ روحی و روانی به این قشر از جامعه تحمیل می شود، به عنوان مثال بیمه ایثارگران درمقاطعی قطع شده و افراد دچار مشکلات بسیاری شدند؛ ازاین رو هیچ امیدی به بنیاد شهید درجهت رفع مشکلات ایثارگران نیست.

عضو فراکسیون ایثارگران درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از دولت، مجلس و سایر دستگاه ها تقاضا می شود که مشکلات ایثارگران را حل کنند زیرا این قشر در شرایط سختی زندگی می‌کنند؛ چرا در شرایطی که اختلاس‌های آنچنانی در بنیادشهید و بانک دی رخ می‌دهد ایثارگران درشرایط نامناسب معیشتی و بهداشتی هستند.

 جعفرزاده: مشکلات ایثارگران پس از ۳۸ سال هنوز حل نشده است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه باید متناسب با امکانات و ظرفیت‌های کشور ارایه خدمات بنیاد شهید به ایثارگران مورد بررسی قرار گیرد، گفت: طی سال‌های گذشته بنیاد شهید تلاش‌هایی درجهت رفع مشکلات ایثارگران انجام داده است، ضمن اینکه با توجه به عملکرد مجلس طی چند سال گذشته درجهت رفع مشکلات ایثارگران و تصویب قوانین می توان به رفع مشکلات ایثارگران امیدوار بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: دربرنامه ششم توسعه و همچنین قانون بودجه سال ۹۶ اقدامات قابل قبولی درحوزه ایثارگران انجام شد، واقعیت آن است که حاکمیت وظیفه رفع مشکلات ایثارگران را دارد بنابراین باید تلاش شود تا مشکلات ایثارگران به حداقل کاهش پیدا کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

وی با بیان اینکه در تعیین درصد ایثارگری‌ها و انجام امور درمان مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه پس از ۳۸ سال مشکلات مربوط به ایثارگران رفع نشده است، بنابراین امیدواریم با همکاری مجلس و دولت دریک مقطعی مشکلات این قشر از جامعه به حداقل ممکن برسد زیرا ایثارگران با سایر آسیب دیدگان اجتماعی متفاوت هستند و با اهداف مشخصی وارد یک عرصه شدند.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه حاکمیت باید تلاش‌های بسیاری در جهت حفظ فضای ارزشی میان ایثارگران صورت دهد، گفت: راه نجات کشور ازبسیاری از مشکلات ترویج فرهنگ ایثاروشهادت است، از این رو رفع مشکلات ایثارگران باید دراولویت های مسئولان قرار گیرد، البته اینکه برخی معتقدند در رفع مشکلات ایثارگران کم کاری صورت گرفته به هیچ عنوان قابل قبول نیست بلکه با متناسب با امکانات کشور تلاش انجام شده است.

عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگران درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تعریف یک زمان مشخص برای رفع مشکلات ایثارگران، افزود: متاسفانه نبود امکانات لازم در زمان مشخص برای ارایه خدمات به ایثارگران مشکلاتی را برای این قشر به وجود آورده است اما نباید درکنار رفع مشکلات ایثارگران تفکر مادی را به این قشر تزریق کرد.

کریمی: میزان ارایه خدمات به ایثارگران از نقطه مطلوب فاصله دارد

علی اکبر کریمی سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص عملکرد بنیاد شهید وامور ایثارگران، گفت: بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خدمات قابل قبولی را به خانواده شهدا و ایثارگران ارایه داده، ضمن اینکه با تجمیع بنیاد شهید و ستاد آزادگان در بنیاد شهید میزان خدمات رسانی این نهاد به قشر ایثارگر افزایش یافته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، افزود: دستگاه‌های مربوطه طی سالیان گذشته تلاش‌های بسیاری در جهت رفع مشکلات ایثارگران انجام دادند، البته مدیریت کردن مشکلات ایثارگران به عنوان قشر زحمت‌کش بسیار مشکل بوده و باید خدمات رسانی به آنها به صورت جامع انجام شود، بنابراین انتظارات از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت رسانی به مردم بسیار بالا است.

علی اکبر کریمی

وی با بیان اینکه عملکرد بنیاد شهید با سطح توقعات ایثارگران و آحاد جامعه متفاوت است، تصریح کرد: این موضوع خیلی دور از ذهن نیست و با توجه به اینکه دین جامعه نسبت به خانواده ایثارگران بسیار است باید اقدامات قابل قبولی درجهت ادای دین به ایثارگران انجام شود.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بنیاد شهید در ارایه خدمات درمانی کمبود منابع و اعتبارات لازم است، گفت: میزان ارایه خدمات به ایثارگران از نقطه مطلوب فاصله دارد که همین موضوع سبب ایجاد نارضایتی هایی در بین ایثارگران می شود.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید باید با اتخاذ تدابیری درجهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند گفت: باید به نسل‌های آینده باید پیام شهادت و ایثارمنتقل شود.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه عملکرد بنیادشهید در ترویج فرهنگ ایثار قابل قبول نیست، افزود: بنیادشهید به عنوان متولی رسیدگی به مسایل ایثارگران وظیفه سنگینی درترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده دارد./

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *