قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / باید از فرهنگ شهادت پاسداری کنیم

باید از فرهنگ شهادت پاسداری کنیم

محمد علی شهیدی با تاکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از فرهنگ شهادت است گفت: «بالاترین کاری که برای بشریت شده را شهدا انجام داده‌اند. آن کسی که می‌خواهد قدمی برای بشریت بردارد احتیاج به آرامش دارد و این شهدا هستند که امنیت و آسایش را فراهم می‌کنند.

به گزارش کهف شاهد،سیدمحمدعلی شهیدی نماینده مقام معظم رهبری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران بود. وی با اشاره به فرمان امام خمینی در روز ۲۲ اسفند برای تشکیل بنیاد شهید، برنامه های زیادی در ارتباط با این موضوع برای هفته اخیر ذکر کرد که کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام از جمله آن است.

شهیدی در تشریح جایگاه شهید گفت:«نظام ما به برکت خون شهدای اسلامی امروز در عرصه ملی و بین المللی مطرح است. زبان از بیان مقام شهید زبان قاصر است. شهید تا آن حد مقامش متعالی است که طبق فرموده پیغمبر اسلام اذن شفاعت که به پیامبران داده شده به شهید نیز داده شده است. شهید مقامش آنقدر بالا است که اگر در معرکه و میدان جنگ به شهادت برسد فقه ما و دین ما می‌گوید او به غسل و کفن احتیاجی ندارد و تنها بر آن نماز میت بخوانید و با لباس خودش دفن کنید. شخصی از پیامبر در مورد سوال و جواب از شهید در قبر سوال کرد. پیغمبر فرمودند شهید همین که شمشیرش را بالای سر می‌برد و با دشمن خدا می‌جنگد امتحانش را پس داده است. در قرآن هم در رابطه با شهید آیات زیادی داریم. خدا می‌فرماید کسانی که برای هدفشان و سبیل الله با مال و جانشان جهاد کنند مقام بالایی دارند و در جای دیگری می‌گوید کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده نیستند و نزد خدا روزی می‌خورند.»

وی با اشاره به تفاوت جایگاه شهید با دیگر خدمت رسانان بشریت گفت: «هر کسی که در جامعه بشری خدمت کند از راه علم، اندیشه، فکر، صنعت، اختراع و غیره از هر راهی که خدمت بکند یقیناً عملش نزد خدا معجور است. ولی بالاترین کاری که برای بشریت شده را شهدا انجام داده‌اند. آن کسی که می‌خواهد اختراعی کند و قدمی برای بشریت بردارد احتیاج به آرامش دارد و این شهدا هستند که امنیت و آسایش را برای دیگران مهیا می‌کنند.»

رئیس بنیاد شهید در رابطه با جایگاه و شان شهید در انقلاب ایران گفت: «کاری که این عزیزان انجام دادند در جامعه ما بی نظیر است. اگر می‌بینیم کشور ما در خاورمیانه امنیت و آرامش دارد ما این آرامش را از شهدا داریم.» شهیدی با تاکید بر پیروی مردم از راه شهدا،‌زنده نگه داشتن راه شهدا را بسیار مهم دانست و گفت: «منطق شهید زنده نگه داشتن و زنده کردن جامعه بشری است، زندگی شهید برای ما یک الگو برای سبک زندکی است. عزت امروز ما و رشد و نمو و تعالی کشور ما صد در صد از برکت خون شهدا است. امام می‌فرمایند امروز به فضل همین شهداتها ملت ما ملتی آبرومند است و ملتها آبرو را باید این گونه کسب کنند. مقام رهبری می‌فرمایند در حقیقت استقلال و آبرو و حیثیتی که امروز داریم از برکت خون شهدا است. ما مردم امروز باید راه این‌ها را ادامه دهیم. امروز افتخار ملت و وظیفه ما این است که به حرمت فولاد مردان و شیرزنانمان،‌ باید از این فرهنگ حمایت کنیم. ما باید راه امام حسین را ادامه دهیم تا این انقلاب را که اکه امانت شهدا است به دست امام زمان بسپاریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *