قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / مانیفستی برای تجمع جانبازان در بنیاد

مانیفستی برای تجمع جانبازان در بنیاد

به گزارش کهف شاهد،جمعی از ایثارگران بدنبال برگزاری تجمع روز شنبه جانبازان در جلوی درب بنیادشهید وامور ایثارگران، مانیفستی را تهیه کردندکه به شرح ذیل است:

درخواست اجرای دقیق قانون ایثارگران و قانون نظام هماهنگ و تسری قانون به کلیه نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان های دولتی و خصوصی و جلوگیری ازیک بام و دو هوا در اجرای یکنواخت قانون (مانند ارتقاء مدرک تحصیلی هر سازمانی سلیقه ای عمل می کنند)

ما خانواده محترم شهدا، آزادگان، جانبازان و سایر ایثارگران نظر به اینکه دوستان اعلام فرمودند مجوز لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ نموده اند، جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده دشمن و نتیجه دادن درخواست ایثارگران به شرح ذیل خواسته های خود را اعلام می کنیم:

۱- تبعیت و وفاداری به مقام عظمای ولایت و آرزوی طول عمر باعزت و سلامتی به حضرت امام خامنه ای مد ذله العالی.

۲- به کلیه اصول مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران پایبندیم و از ریاست محترم جمهور و سایر مسئولین نظام در اجرای عدالت اجتماعی حمایت می کنیم.

۳- پایبندی به نظام باعث چشم پوشی از درخواست رسیدگی به تخلفات احتمالی و نابرابری و دوگانگی در روش اجرای قوانین  ایثارگران نمی شود.

۴- رئیس جمهور باید دستور اجرائیه کلیه قوانین ایثارگران را رسما” اعلام کند تا بهانه ای برای عدم ابلاغ اجرائی آن نباشد.

۵- قوانین ایثارگران که در قانون نظام هماهنگ کارکنان دولت و سایر قوانینی که در خصوص ایثارگران در هر زمانی که تصویب شده باشد و درحال اجرا است. مخصوص هیچ سازمانی تنظیم نشده و برای کلیه سازمان های دولتی و خصوصی نظامی و انتظامی قابل تسری است.

۶- بیمه تکمیلی ایثارگران و جانبازان باید به طور ۱۰۰درصد حمایت و تامین شود.

۷- اختلاف افزایش قیمت دارو و فرانشیز تزریقات و اخذ مابقی هزینه  ها….بهانه ای برای دور زدن قانون است که (کلیه بیمه های تامین اجتماعی نیروهای مسلح – بنیاد شهید – و کلیه سازمان ها باید متعهد به ۱۰۰درصد پرداخت باشند).

۸- باید درقانون ایثارگران به صراحت قید شود والدین جانبازان نیز جزو عائله تحت تکفل می باشند و تعهد درمانی برای آنها هم ۱۰۰ درصد تحت پوشش است و اجازه نحوه اجرا به هر سازمان فقط مجوز راه فرار است. نه حل مشکل هم اکنون در بیمه های تامین اجتماعی نیروهای مسلح والدین تحت پوشش بیمه ایثارگران قرار ندارند چطور می شود جانباز حمایت شود لیکن والدینی که جزو نفقه بگیران او باشند و مخارج آنها از طریق وی تامین شود حمایت نشوند باید دوگانگی در اجرای قوانین حذف شود.

۹- قانون باید شفاف باشد و یک بام و دوهوا نباشد. به طوری که قانون ارتقاء یک مقطع تحصیلی هدف قانون گذار تاثیر مقطع تحصیلی در پایه حقوق و افزایش مزایای متعلقه از قبیل ارشدیت اضافه کار و غیره است نه اینکه به عنوان حق ایثار در آخر فیش ثبت شود و تفسیر شود مقطع بالاتر.

۱۰- برابر ماده ۳ تبصره ۷ قانون نظام هماهنگ دولت می تواند به ایثارگران که مشمول بند ” د ” و ” ه ” تبصره ۴ این ماده می شوند علاوه بر گروه تشویقی تبصره یاد شده  یک الی دو گروه دیگر اعطا نماید. لیکن در نیروهای نظامی و انتظامی اجرا نمی شود و تقاضای اجرای آن را دارند.

۱۱- برابر ماده ۳ تبصره ۶ قانون نظام هماهنگ تحصیلات غیر رسمی مستخدمین که قابلیت انطباق با مدارک تحصیلی رسمی را داشته باشند با مدرک تحصیلی رسمی همطراز خواهد شد لیکن وزارت علوم تحصیلات در دانشگاه امام حسین (ع) را قبول ندارد  و از صدور مدارک و ادامه تحصیل افراد جلوگیری می کند درصورتی که بسیاری از پروژه های علمی را به دانشگاه امام حسین (ع) واگذار می کند.

۱۲- باید مرجع رسمی بدون وابستگی به بودجه بنیاد و با اختیار ثبت نمره منفی درصورت عدم پاسخ گوئی به ایثارگران و اختیار عزل   و قابل دسترسی به مردم برای باز خواست عدم اجرای قوانین ایثارگران و اجرای آن به طور یکنواخت در سراسر کشور مشخص باشد.

۱۳- باید جانبازان با درصد پایین و رزمندگان دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرند و حضور هرماه درجبهه برابر یک درصد معادل جانبازی و بابت افزایش این درصدها هر امتیازی که به جانبازان داده می شود بدون هیچ محدودیت به رزمندگان دفاع مقدس نیز داده شود.  رسیدگی به سایر رزمندگان نه تنها باعث ظلم به سایر خانواده محترم شهدا جانبازان و آزادگان نخواهد شد بلکه باعث خوشحالی و ارج نهادن به واژه ایثار خواهد شد. چون این خدمات برای ارج نهادن به ذات حضور افراد درجنگ با دشمن مشترک است نه مهمات دشمن که باعث وارد آمدن صدمات جانی شده است و به سبب حضور در میدان جنگ ممکن است موقعیت تحصیل، کار و….از دست داده باشند و بسیاری از افراد که حضور نداشتند به ظاهر به موقعیت اقتصادی خوبی رسیده اند.

۱۴- خانواده های محترم شهدا و جانبازان باید مورد توجه خاص قرارگیرند و از طریق تلفن گویا و انعکاس مشکل به سازمان های مربوطه و اعلام نتیجه به آنها اقدام گردد.

۱۵- از طریق سایت مخصوص کلیه خانواده های محترم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، رزمندگان شناسایی و هرگونه خدمات بدون حضور در بنیاد شهید به آنها داده شود و کلیه مقررات وقوانین وهرگونه مزایای مصوب در اختیار آنها قابل روئیت باشد.

۱۶- برای ریشه کنی فساد دربنیاد، بانک دی و یا درصورت برائت مسئولین اطلاع رسانی شود.

۱۷- در کلیه سازمان ها و مراکز نظامی و انتظامی حق تقدم مسئولیت با ایثارگران و جانبازانی باشد که صلاحیت امنیتی و مکتبی خود را از دست نداده باشند.

۱۸- ما  ایثارگران عدم رسیدگی و پرداخت مزایای متعلقه و سایر خدمات را به جانبازان با درصد پایین را قبول نداریم لیکن فقط تعیین  حق تقدم با امتیاز بیشتر هیچ معترضی ندارد و باعث ریشه کن کردن فساد می شود.

۱۹- کلیه ایثارگران باید از خدماتی که کارمندان بنیاد شهید مانند پلاژ، وام ..سهمیه حج وزیارت برای کارکنان خود درنظر می گیرد بهره مند شوند.

۲۰- شهریه مدارس شاهد و دانشگاه ها که از خانواده محترم ایثارگران اخذ می شود حذف شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *