قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / پرداخت بالغ بر ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ایثارگران

پرداخت بالغ بر ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ایثارگران

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت بالغ بر ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات با کارمزد ۲ دهم درصد از سوی صندوق قرض الحسنه شاهد به ایثارگران در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش کهف شاهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در دیدار با مدیران و کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد و مرکز راهبری و سیاست گذاری امور اقتصادی که به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس این صندوق برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه قرض الحسنه در دین مبین اسلام گفت: قرض الحسنه از ارزش معنوی بسیاری برخوردار بوده و به عنوان کاری نیکو و سنتی حسنه باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه قرض الحسنه در بانکداری اسلامی تصریح کرد: صندوق قرض الحسنه شاهد با اعطای تسهیلات قرض الحسنه در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه ایثارگری گام بر می دارد و مایه آرامش و آسایش آنان را فراهم کرده و به عنوان بازوی توانمند بنیاد در تامین احتیاجات ایثارگران اثربخشی غیرقابل انکاری دارد.
معاون رییس جمهوری فلسفه قرض الحسنه را حفظ کرامت و تکریم انسان ها دانست و گفت: قرض الحسنه با صدقه متفاوت است، زیرا سعی در توانمندسازی افراد دارد. در همین راستا لازم است با هماهنگی بانک مرکزی نگاهی ویژه به قشر ایثارگری داشته باشیم و سقف تسهیلات قابل ارائه را به طور چشمگیری افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه موفقیت صندوق قرض الحسنه شاهد مدیون مدیریت، توانایی و روحیه جهادی کارکنان آن است، گفت: همواره مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش خدمتگزاری به جامعه ایثارگری رعایت اخلاق خوب و روی خوش در ارتباط با جامعه ایثارگری است و اگر نمی‌توانیم مشکل این عزیزان را حل کنیم، باید با اخلاق نیکو و حسنه با آنان برخورد کنیم.
در ابتدای این دیدار افشین سفاهن مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد و سرپرست مرکز راهبری و سیاست گذاری امور اقتصادی بنیاد به بیان گزارشی از عملکرد این دو مجموعه پرداخت و گفت: اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نقطه عطف حیات ۲۰ ساله صندوق است که در سایه تلاش های شبانه روزی و جهادی کارکنان آن محقق شده است.
همچنین انضباط و اجرای مدون و به موقع مجامع بخش های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از دستاوردهای مرکز راهبری و سیاست گذاری اقتصادی بود که دکتر سفاهن به تشریح آن پرداخت.
انتهای پیام/

یک دیدگاه

  1. علیرضااحسانی نیا

    با سلام
    این امر خیلی خوب است که ان شاءالله باید هم استمرار داشته باشد
    ولی کارمزد آن ۴ درصد است نه ۲ درصد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *