قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ایثار / سرلشکر صفوی: باغ موزه‌های دفاع مقدس نسل ما را به تاریخ پیوند می‌زنند

سرلشکر صفوی: باغ موزه‌های دفاع مقدس نسل ما را به تاریخ پیوند می‌زنند

دستیار ویژه فرماندهی معظم کل قوا گفت: معماری و محتوا دو مؤلفه تاثیر گذار در انتقال پیام‌ها، ارزش‌ها و احساسات هستند و باغ موزه‌های دفاع مقدس باید بر تقویت و طراحی هدفمند هر دو مقوله تلاش کنند.

به گزارش کهف شاهد،سرلشکر دکتر سید یحیی رحیم صفوی دستیار ویژه فرماندهی معظم کل قوا و عضو حقیقی هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همایش ملی مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس که صبح امروز در تالار خلیج فارس موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت: دفاع مقدس باعث بقای هویت و استقلال کشورمان شد و محصول این حماسه بزرگ در مقیاس جهانی بوجود آمدن مکتب مقاومت است که هم اکنون در سوریه، عراق، بحرین و یمن خود را نشان می‌دهد و امیدوارم ملت‌های مسلمان با تکیه بر همین مکتب مقاومت فلسطین مظلوم را آزاد کنند.

وی افزود: باغ موزه‌های دفاع مقدس عصاره فرهنگ مقاومت هستند که گنجینه دفاع مقدس را با همه مضامین و فضیلت‌های دفاع مقدس به نمایش می‌گذارند. جنگ یک بحران بزرگ است و رسالت مهم موزه‌های دفاع مقدس انتقال این مفاهیم است که جنگ تحمیلی چگونه مدیریت شد؟ چگونه روحیه اعتماد به نصرت الهی، ولایت مداری را در رزمندگان به نمایش گذاشت و چگونه مظلومیت و شجاعت را نمایان کرد؟

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اگر باغ موزه‌ها بتوانند رهبری بی نظیر حضرت امام (ره) و رزم شجاعانه، صحنه‌های افتخار آمیز عبور از رودها و هورها و دشت‌های تفدیده خوزستان و ارتفاعات سر به فلک کشیده غرب کشور را و حماسه‌های بدر و خیبر و والفجر ۸ را در سپهر جهانی معرفی کنند  نقطه عطفی در راستای ایجاد تمدن جدید اسلامی خواهند بود.

دستیار ویژه فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: مهمترین پیام باغ موزه ها در سه کلمه مظلومیت ، مقاومت و پیروزی خلاصه می شود و باید مظلومیت مردم  ایران در جنگ تحمیلی ، مقاومت بی نظیر ۸ ساله ملت ایران و پیروزی‌های افتخار آفرین امام بزرگوار، ملت عزیز و رزمندگان سلحشور ارتشی، بسیجی، پاسدار و جهادی را به نمایش بگذارند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: معماری و محتوا دو مؤلفه تاثیر گذار در انتقال پیام‌ها، ارزش‌ها و احساسات هستند و باغ موزه های دفاع مقدس باید بر تقویت و طراحی هدفمند هر دو مقوله تلاش کنند.هر پدیده دو جنبه دارد ؛ یک جنبه ادراکی و دیگری جنبه ساختاری و بایستی در طراحی باغ موزه‌های دفاع مقدس هر دو جنبه قابل فهم، شناسایی و مناسب با مسائل فرهنگی، ارزشی، روحیات و عواطف ملت ما باشد.

وی افزود: هنر معماران، طراحان و ایده پردازان باغ موزه‌های دفاع مقدس این است که پیام نهفته دفاع مقدس را به مخاطب منتقل کنند و بهترین ادراک و تاثیر گذاری را در ذهن مخاطب ایجاد کنند چرا که باغ موزه‌های دفاع مقدس پیوند دهنده هویت، ارزش‌های اسلامی و ملی نسل‌های گذشته و نسل های آینده هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *