قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / تصویب ایجاد شغل برای فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد در برنامه ششم توسعه

تصویب ایجاد شغل برای فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد در برنامه ششم توسعه

به گزارش کهف شاهد ،رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد کلیه فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد، طی برنامه توسعه باید به صورت کلی برایشان ایجاد شغل شود و فرزند شهید و جانباز۷۰ درصدی نباشد که بدون شغل باشد.

حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه با تلاش فراکسیون های ایثارگران، شاهد و برخی جانبازان و نمایندگان بنیاد شهید چندین مسئله خاص خارج از برنامه های گذشته مورد تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: برای اولین بار به رزمندگان دارای یازده ماه خدمت مزایایی قائل شدیم  و در رابطه با اجرایی کردن ماده ۳۸ قانون خدماتی جانبازان سربازان ارتش و سپاه مواردی به تصویب ستاد مشترک رسید.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد کلیه فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد، طی برنامه توسعه باید به صورت کلی برایشان ایجاد شغل شود و فرزند شهید و جانباز۷۰ درصدی نباشد که بدون شغل باشد.

وی با تأکید بر رایگان بودن ادامه تحصیل برای جانبازان، آزادگان و ایثارگران دانشجو و فرزندان شاهد افزود: مقرر شد اتباع دیگری که از کشورهای دیگر مانند عراق، افغانتسان در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، همسران و فرزندان آنها تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند و با آیین‌نامه‌ای خاص تابعیت ایرانی دریافت کنند که قابل ذکر است این مطلب برای مدافعان حرم نیز شامل می شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی این نشست مقرر شد تا در امامزادگان و گلزار های شهدا، جایگاه مخصوصی برای خانواده‌های شهدا تهیه شود.

وی افزود: تأکید داریم فرزندان رزمندگان دارای ۱۲ ماه خدمت به بالا بتوانند از مزایای تحصیلی دانشگاه ها بهره مند شوند و در پایان مصوب شد برادر و خواهر شهید که معلول بودند اگر والدین خود را از دست دادند، تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *