قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / ۶۷هزار فرزند شهید نیازمند شغل

۶۷هزار فرزند شهید نیازمند شغل

معاون رئیس جمهوری گفت: در زمان حاضر ۶۷هزار فرزند شهید به اشتغال نیاز دارند که تلاش می کنیم، این مشکل برطرف شود.
به گزارش کهف شاهد: حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی روز دوشنبه در سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: رسیدگی به امور معیشتی و درمان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و اشتغال فرزندان شهدا از اولویت های سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیرپوشش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که در زمان حاضر میانگین سنی جانبازان بین ۶۸ تا ۷۰ سال و والدین شهدا نیز میانگین ۸۰ سال دارند که درمان آنها در اولویت است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس نظر سنجی مرکز پژوهش این سازمان ۸۰ درصد از جانبازان و خانواده شهدا از خدمات ارائه شده در زمینه درمان راضی بودند و تلاش می شود با بهبود شرایط این رضایت مندی به ۱۰۰درصد برسد.
شهیدی محلاتی افزود: بودجه سال آینده از امروز در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود و با توجه به تصویب بودجه پیشنهادی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در صحن مجلس نیز تصویب شود.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره قانون جامع ایثارگران گفت: ۸۰ درصد این قانون تدوین و اجرا شده و در زمان حاضر ۲۰درصد دیگر این قانون نیز تدوین و به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده است.
وی اضافه کرد: این قانون رفع اشکال شده و از تصویب شورای نگهبان نیز گذشته و با ابلاغ آن به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرایی می شود.
شهیدی محلاتی، هدف از سفر به بوشهر را افتتاح مرکز توانبخشی، ورزشی و فرهنگی ایثار این استان عنوان کرد و گفت: هر مرکز استانی باید یک مجموعه توانبخشی، ورزشی و فرهنگی داشته باشد که امروز این مرکز در این استان افتتاح می شود.
وی اظهار کرد: علاوه براین طبق دستور رئیس جمهوری وزیران و معاونان وی باید با سفر به استانها مسائل و مشکلات را جمع بندی و در دولت مطرح کنند.
شهیدی با اشاره به سیل استان بوشهر گفت: براساس گزارشهای رسیده از استان بوشهر این استان با مدیریت خوب بحران مراحل اولیه را پشت سر گذاشته و در زمینه امداد رسانی و اجرای برنامه های اضطراری پیشرفتهای خوبی داشتند.
وی یادآور شد: استاندار بوشهر با ارسال گزارشی مفصل از مشکلات پیش آمده ناشی از سیل شب گذشته به جلسه هیات دولت، بررسی های لازم انجام و گزارشی به ستاد بحران وزارت کشور برای بررسی و ارسال به سازمان برنامه و بودجه برای تعیین بودجه لازم ارسال شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *