قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / سیستم سازمانی بنیاد شهید بهره‌وری لازم ندارد/ لزوم مطالبه بنیاد از دستگاه‌های اجرایی در خصوص حقوق ایثارگران

سیستم سازمانی بنیاد شهید بهره‌وری لازم ندارد/ لزوم مطالبه بنیاد از دستگاه‌های اجرایی در خصوص حقوق ایثارگران

مدیر مسئول پایگاه خبری – تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: قوانین بسیاری در خصوص ایثارگران وضع شده است که دستگاه‌های مختلفی مکلف به ارائه خدماتی شده‌اند و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به مطالبه این حقوق از دستگاه‌های اجرایی بپردازد.

به گزارش کهف شاهد،جانباز «بهروز ساقی» مدیر مسئول پایگاه خبری – تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز) در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط ایثارگران می‌تواند در بهبود شرایط جانبازان و خانواده‌های شهدا موثر باشد، اظهار داشت: این امر نیازمند کار کارشناسی است اما به نظر من اکنون باید سیستم بنیاد شهید تغییر یابد و امروز این سیستم آن بهره‌وری لازم را ندارد و امکانات بسیاری صرف بروکراسی بنیاد شهید می‌شود.
وی افزود: بروکراسی غلط موجب ناراضی تراشی و عدم ارائه خدمات مناسب می‌شود.
ساقی خاطرنشان کرد: اینکه رئیس بنیاد شهید توسط ایثارگران انتخاب شود، هم مزیت‌هایی دارد و هم معایبی؛ یکی از معایب این است که این نهاد زیر نظر دولت است و بودجه آن توسط دولت تامین می‌شود لذا می‌تواند در این امر خللی به وجود بیاید.
مدیر مسئول پایگاه خبری – تحلیلی فاش نیوز، «درمان» را مهمترین مشکل جانبازان و خانواده‌های ایثارگران دانست و تاکید کرد: انتظار می‌رود که پس از گذشت سی سال مشکلات درمانی نداشته باشیم اما هنوز جانبازان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. معیشت ایثارگران و استفاده از امکانات عمومی نیز موضوعات مهمی هستند که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که تدوین قوانین در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایثارگران تا چه میزان می‌تواند در رفع این مشکلات موثر باشد، گفت: قانون‌های بسیاری تصویب و روی هم تلنبار شده که برخی از این قوانین در تضاد با یکدیگر هستند. اما نکته مهمتر اجرای قوانین است و باید پیگیری و نظارت بر اجرای قوانین وجود داشته باشد.
ساقی خاطرنشان کرد: بخشی از این نظارت و پیگیری نیز باید توسط بنیاد شهید انجام بگیرد چرا که برخی از قوانین دستگاه‌های مختلف اجرایی را مکلف به انجام اقداماتی کرده است. به طور مثال مجلس، دولت را مکلف کرده است که چند درصد از جذب نیروی انسانی خود را به ایثارگران اختصاص دهد که بنیاد شهید باید در این رابطه پیگیر باشد و به عبارت دیگر بنیاد باید به دنبال مطالبه حقوق ایثارگران از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *