قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / منتظر اجرایی شدن مطالبات و نیازهای ایثارگران هستیم!

منتظر اجرایی شدن مطالبات و نیازهای ایثارگران هستیم!

به گزارش کهف شاهد ، دو تن ازنمایندگان ایثارگرمجلس شورای اسلامی احرایی شدن مصوبات برنامه ششم توسعه در حوزه ایثارگران از سوی دولت یازدهم را به عنوان مهم ترین مطالبات جامعه هدف عنوان کردند.

 حمید رضا فولاد گرنماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات نمایندگان ملت در بهارستان و در حوزه ایثارگران در برنامه ششم توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور یادآورشد: با تلاش نمایندگان مجلس سعی کردیم بسته ای مرکب از درخواست هایی که در حوزه ایثارگری به ما رسیده بود را تهیه و به عنوان مصوبه ارائه کنیم و خوشبختانه در آن قوانین پراکنده ای که در گذشته وجود داشت را جمع آوری کردیم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این راستا پیش از ارائه این بسته، چندین جلسه با دیگرعزیزان نماینده و ایثارگر مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و مطالبات و نیازهای جامعه هدف جمع بندی و پس از موافقت کمیسیون تلفیق در صحن علنی به تصویب رسید.

نماینده چهار دوره مردم اصفهان درخانه ملت تاکید کرد: اگرهمین بسته پیشنهادی به تائید شورای نگهبان برسد و دولت هم آن را اجرا کند بسیاری از مشکلاتی که ایثارگران در حال حاضر دارند برطرف خواهد شد.

به گفته فولاد گرتمامی نیازهای جامعه هدف از جمله دارو و درمان و… در این بسته لحاظ شده است، اما موضوع مهم اجرای آن از سوی دولت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: ما به عنوان قانونگذار مصوباتی را تصویب می کنیم تا دولت آن را اجرا کند و در صورت لزوم تمام مطالبات ایثارگران را تا اجرایی شدن پیگیری خواهیم کرد.

وارد شدن “عملیِ” رزمندگان به جرگه ایثارگران

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذز شهردر مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات مثبت خوبی مانند وارد شدن عملیِ رزمندگان به جرگه ایثارگران در مصوبات برنامه ششم توسعه رخ داده است.

مجمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی متذکر شد: البته درچارچوب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قرار بود دولت در این راستا لوایحی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، اما متاسفانه یه علت تاخیر در این کار، خود مجلس در این زمینه ورود کرد و تصمیمات خوبی نیز برای ایثارگران در لایحه برنامه ششم توسعه کشور گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: احتمال دارد دولت مخالفت‌هایی را که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مطرح می‌کرد را به شورای نگهبان منتقل کند و آن را غیرواقعی بخواند که در این صورت برای اعضای بررسی‌کننده برنامه ششم در شورای نگهبان باید توضیح داده شود که چگونه این لایحه تدوین و منابع و مصارف تعیین شده است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پایان اظهار داشت: ممکن است برنامه ششم توسعه دوباره دستخوش تغییر و تحولاتی شود، اما بعید است شاکله اصلی آن برهم بخورد. چرا که مخالفت دولت با برنامه ششم کارشناسی نبوده است و بعضاً به اشتباه، موضوعاتی را مطرح می‌کند. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، نهایت دقت و سرعت را برای تهیه و تدوین این برنامه در مدت زمان قانونی تصویب آن داشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *