قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / رفع دغدغه ها و مشکلات ایثارگران از اولویت‌های مهم دولت است

رفع دغدغه ها و مشکلات ایثارگران از اولویت‌های مهم دولت است

معاون اول رییس جمهور با اشاره به از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران و تأمین نیازهای آنان از اولویت های مهم دولت است.

 به گزارش کهف شاهد، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در دیدار اعضای هیئت امناء انجمن جانبازان نخاعی اظهار داشت: از خداوند می خواهم که ما را یاری کند تا بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که در پیشگاه شهدا، جانبازان، ایثارگران و نیز امام شهدا شرمنده نباشیم.
وی با یادآوری مشکلات و دغدغه های متعدد جانبازان و مسائل و دشواری های مختلفی که خانواده های جانبازان با آن مواجه هستند، تصریح کرد: یادآوری مشکلات جسمی و روحی جانبازان در کنار تنگنای معیشتی این عزیزان، چیزی جز شرمندگی برای مسئولین به همراه ندارد.
جهانگیری با تأکید بر نگاه ویژه شخص رییس جمهور و توجه سایر اعضای دولت نسبت به جانبازان و ایثارگران گفت: رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران و تأمین نیازهای آنان از اولویت های مهم دولت است که همواره مورد تأکید دکتر روحانی نیز بوده است و دولت با حداکثر توان تلاش خواهد کرد دغدغه های جانبازان و ایثارگران که مدافعان اصلی کشور و نظام بوده اند را مرتفع سازد.
معاون اول رییس جمهور از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست ظرف دو هفته جلساتی را با نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان انجمن جانبازان نخاعی برگزار و برای بهبود وضعیت معیشتی و رفع دغدغه های جانبازان راهکارهایی پیدا کنند.
وی افزود: دولت از لحاظ درآمد و بودجه در تنگنای شدیدی قرار دارد اما با این وجود تلاش خواهد کرد وضعیت جانبازان ۷۰ درصد را بهبود بخشد.
در این جلسه محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم با اشاره به عمق و گستردگی مشکلات و مسائل جانبازان گفت: در اسرع وقت برای بررسی مشکلات و یافتن راهکارهایی برای رفع دغدغه های جانبازان جلساتی برگزار خواهیم کرد.
در این نشست که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم حضور داشت، برخی از اعضای هیئت مدیره جانبازان نخاعی دغدغه ها و مشکلات جانبازان را مطرح و گزارشی از تعداد و وضعیت جانبازان نخاعی گردنی و کمری ارائه کردند.
براساس این گزارش انجمن جانبازان نخاعی از سال ۸۹ تاسیس شده است و اعضای هیئت مدیره آن از طریق انتخابات تعیین می شوند.
در این گزارش همچنین شرایط خاص و ویژه جانبازان نخاعی و مشکلات متعدد آنها و خانواده هایشان تشریح و اعلام شد که ۲ هزار نفر جانباز نخاعی کمری و ۲۰۱ نفر جانباز نخاعی گردنی در کشور وجود دارند که با مشکلات متعدد و سختی های فراوان مواجه هستند و همسر و خانواده های آنها نیز به دلیل آنکه بار رسیدگی و پرستاری از این جانبازان را بر عهده دارند، دچار مشکلات جسمی شده اند که این موضوع بر دغدغه ها و گرفتاری های آنها افزده است.
در پایان این جلسه مقرر شد با توجه به شرایط سخت و وضعیت ویژه جانبازان ۷۰ درصد نخاعی گردنی و کمری، سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرف دو هفته آینده جلساتی برگزار و راهکارهایی برای بهبود وضعیت این جانبازان و کاهش مشکلات و رفع دغدغه آنان پیدا کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *