قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ایثار / خون شهیدان پیشمرگ کرد مسلمان امنیت در غرب کشور را پایدار کرده است

خون شهیدان پیشمرگ کرد مسلمان امنیت در غرب کشور را پایدار کرده است

قائم مقام بنیاد گفت: مردم کردستان دائماً در جبهه فرهنگی جهت حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی در حال مبارزه هستند و به همین دلیل نظام سلطه و استکبار در طول این سال‌ها دست به ترور و بمباران این منطقه زد که این حوادث باید در تاریخ ثبت شود تا استکبار بداند مردم کرد می‌خواهند کرد ایرانی باقی بمانند و نه چیز دیگری.

ه گزارش کهف شاهد، سردار محسن انصاری به مناسبت روز ملی مقاومت مردم سنندج در مراسم یادواره سرداران و ۲۲۰ شهید بمباران هوایی شهر سنندج، گفت: انصافاً مردم کردستان پس از ۳۷ سال همچنان به نهضت، انقلاب و رهبری وفادار هستند.
وی با اشاره به مبارزه مردم کرد، گفت: مبارزان و مجاهدان کرد در دهه ۶۰ و در سه جبهه جریان ضدانقلاب، رژیم بعث عراق و جبهه فرهنگی با نظام سلطه مبارزه می‌کردند که مقام معظم رهبری نیز بارها به این مهم اشاره داشته‌اند.
قائم مقام بنیاد با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان، گفت: ایشان در این سفر از این استان به عنوان استانی فرهنگی یاد کردند چراکه مردم کردستان دائماً در جبهه فرهنگی جهت حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی در حال مبارزه هستند و به همین دلیل نظام سلطه و استکبار در طول این سال‌ها دست به ترور و بمباران این منطقه زد که این حوادث باید در تاریخ ثبت شود تا استکبار بداند مردم کرد می‌خواهند کرد ایرانی و نه چیز دیگری، باقی بمانند.
دکتر انصاری در بخش دیگری از سخنانش، گفت: ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ و در روزگاری نه چندان دور هواپیماهای دشمن شش دقیقه بر فراز آسمان شهر سنندج پرواز و این شهر را بمباران کردند اما امروز به برکت خون شهدا توان موشکی و هوایی ما اجازه چنین کاری را به هیچ کس نخواهد داد؛ امروز به برکت خون شهدا منطقه درگیری از شهر سنندج به مرزهای رژیم اشغالگر قدس منتقل شده است و به برکت خون پیشمرگان کرد مسلمان امنیت کامل در غرب کشور برقرار است.
قائم مقام بنیاد با بیان اینکه وحدت و همدلی و انسجام آحاد مردم پیروزی بزرگی بود، گفت: ۱۸ هزار شهید مهاجر در کنار ۵ هزار شهید بومی رمز موفقیت و پیروزی در کردستان بر دشمنان است و امروز وظیفه ما حفظ وحدت و انسجام و تبعیت از ولایت‌فقیه است و باید این وحدت را به‌عنوان حفظ راه و رسم شهدا ادامه دهیم.

ضرورت تدوین تاریخ سلحشوری مردم کردستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
سردار محسن انصاری در ادامه سفر به استان کردستان با حضور در نشست شورای اداری استان گفت: کردستان تاریخ و پیشینه ایثارگری محکمی دارد و ظلم و ستمی که به این دیار شده است باید مرتب بیان شود و ایثارگری و فداکاری این استان باید در تاریخ ثبت شده و سلحشوری مردم کرد برای آیندگان تفهیم شود، در غیر این صورت ظلم به مردم و ایثارگران است و باید ایثار و فداکاری تشکل پیشمرگان کرد مسلمان تدوین و به آیندگان ارایه شود.
وی با اشاره به ضرورت بیان ایثارگری مردم به شیوه‌های هنری افزود: نام پیشمرگان کردمسلمان باید زنده بماند و باید نام آن‌ها را حفظ کنیم و نگذاریم به فراموشی سپرده شود.
قائم مقام بنیاد با اشاره به حوادث سوریه ادامه داد: در قضیه سوریه مستشاران اعزامی از تجربیات جنگ در کردستان به عنوان الگو برای دفاع از سوریه استفاده کردند و دیدیم که در سوریه و عراق نیروهای مردمی موفق و پیروز شدند و باید یاد و خاطره آن‌ها زنده نگه داشته شود.
سردار انصاری با بیان اینکه در دهه شصت استکبار به دنبال تجزیه کردستان بود ادامه داد: استکبار جهانی به دنبال تفرقه‌افکنی و تجزیه کردن کشورهاست و این تهدیدی دائمی است لذا باید آمادگی لازم را داشته باشیم ضمن اینکه اگر در گذشته استکبار جسم پیشمرگان مسلمان را هدف قرار می‌داد و ترور و کشتارمی کرد هم اکنون مغز کرد مسلمان را هدف گرفته و در فضای مجازی بساط خود را مهیا کرده که باید قدرت مقابله داشته باشیم و به عنوان کار فرهنگی در فضای مجازی فعالیت کنیم و تک‌تک ما می‌توانیم رسانه باشیم و مغزها را پرورش دهیم.
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت خاطرنشان کرد: وحدت شیعه و سنی باید حفظ شود و این یک بحث تزئینی نیست بلکه اعتقادی است و شیعه و اهل سنت باید بر اشتراکات تکیه کنند و به عنوان یک بحث زیرساختی آن را مدنظر داشته باشند چون دشمنان می‌دانند که این موضوع بسیار مهم است و نهادینه کردن این وحدت در جامعه وظیفه‌ای همگانی است.
گفتنی است، سردار انصاری در بدو ورود به سنندج  با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج ضمن قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام والای شهدای استان کردستان ادای احترام کرد.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *