قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / آماده حمایت مادی و معنوی از پایان نامه دانشجویان سراسر کشور هستیم

آماده حمایت مادی و معنوی از پایان نامه دانشجویان سراسر کشور هستیم

خضرایی گفت: ما به طور جد در حوزه هایی فعال شده ایم که تاکنون کسی وارد نشده و اکنون توانسته ایم فضای بسیار مجهزی در خصوص موضوعات دفاع مقدس فراهم بیاوریم تا زمینه برای تحقیقات به خوبی فراهم شود.

به گزارش کهف ، نشست خبری رییس باغ موزه دفاع مقدس امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار جواد خضرایی رییس باغ موزه با اشاره به اینکه بخشی از موضوعات پژوهشی که می‌توانست در خصوص موضوع دفاع مقدس انجام شود متاسفانه مغفول مانده، گفت: در شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تعدادی از فرهیختگان عرصه های مختلف فرهنگی در آنجا کارهایی انجام دادند و طرح هایی که آنجا مطرح شد در دست تحقیق گرفت.

وی ادامه داد: ما احساس کردیم بخشی از کارهای مربوط به این عرصه روی زمین مانده و به این دلیل وارد میدان شدیم هر چند توقع این بود که وزارت ارشاد یا شورای عالی ترویج فرهنگ این امور را انجام دهد.

خضرایی اظهار داشت: از حدود یک سال پیش موضوع پایان نامه ها را در کارهایمان برنامه ریزی کردیم و با چندین دانشگاه در سراسر کشور صحبت کردیم و می‌خواهیم به صورت مستمر این کار انجام شود.

وی ادامه داد: اغلب سازمان ها به صورت مادی از پایان نامه ها حمایت کردند و تحقیقاتی انجام شده که نتیجه آن کاربردی نیست. ما برای بیرون آمدن از این فضا اولا صرف نظر از حمایت مالی ابتدا عنوان هایی را معرفی کردیم و تا کنون حدود ٢٠٠٠ عنوان برای تحقیق معرفی شده است.

رییس باغ موزه دفاع مقدس بیان داشت: همچنین نسبت به دسترس بودن منابع نیز اقداماتی خواهیم کرد در بخشی از باغ موزه کتابخانه مجهزی داریم و دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: در برخی از پایان نامه ها اگر توجه کنید با همه زحماتی که دانشجو و اساتید مربوط انجام داده امد هیچ کارآمدی ندارد.

خضرایی افزود: در سوم اسفند هم زمان با سالگرد عملیات خیبر همایشی با موضوع گردشگری و باغ موزه های دفاع مقدس خواهیم داشت. همچنین در همایش دیگری به موضوع معماری و باغ موزه های دفاع مقدس خواهیم پرداخت که هر دو با فضای علمی پیوند دارند.

وی بیان داشت: ما به طور جد در حوزه هایی فعال شده ایم که تاکنون کسی وارد نشده و اکنون توانسته ایم فضای بسیار مجهزی در خصوص موضوعات دفاع مقدس فراهم بیاوریم تا زمینه برای تحقیقات به خوبی فراهم شود.

خضرایی در خصوص هزینه های سنگین دوره های تکمیلی گفت: بررسی ما نشان داد اگر رقمی که آن هم فوق العاده نیست در اختیار اساتید قرار نگیرد آن جدیت برای کمک و راهنمایی دانشجو مد نظر قرار نگیرد.

همچنین فشارکی دبیر جشنواره همایش گردشگری و موزه های دفاع مقدس، گفت: عزیزان تا ٢٠ بهمن می‌توانند مقالات خود را ارسال کنند. همچنین سه محور خواهد داشت ابتدا اینکه بلغ موزه های کجا باید قرار داشته باشند. محور دوم در خصوص معماری این مکان هاست و محور سوم پرداختن به موضوع فرهنگ و آدام و رسوم ملت ایران در این حوزه است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *