قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / پشت پرده شهید سازی از مرگ طبیعی یک شخصیت نظام/تکریم آیت الله هاشمی یا طعنه زنی به جایگاه شهید

پشت پرده شهید سازی از مرگ طبیعی یک شخصیت نظام/تکریم آیت الله هاشمی یا طعنه زنی به جایگاه شهید

به گزارش کهف شاهد،هیچکس نمی تواند در اهمیت نقش حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی انقلاب اسلامی و یاوری امام راحل و رهبری معظم برای دستیابی به موفقیت های پیروزی انقلاب تشکیک ایجاد کند و اگر کسی ادعایی خلاف این مهم داشته باشد یا جاهل است یا معاند؛ اما چه شده که همان کسانی که تا چندی پیش بدترین تهمت هاو افتراها _نظیر نسبت دادن قتل های زنجیره ای و عالیجناب سرخ پوش _ را به وی می زدند، یکباره نگران عنوان وی در درگاه الهی شده و مدال شهادت قلابی را به سینه وی چسبانده اند؟

نگارنده نیز منکر اهمیت و تاثیر شخصیت و جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی در نظام جمهوری اسلامی ایران چه قبل از پیروزی انقلاب به عنوان مجاهدی نستوه و چه پس از آن در سمت و جایگاه های مختلف و خاصه سال های اواخر عمر در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست اما اینکه چرا عده ای عامدانه و طرح ریزی شده سعی در القای شهادت از یک مرگ معمولی، دارند جای تامل و محل بحث است.

یک شنبه هفته گذشته شاهد درج اخبار تکان دهنده مبنی بر مرگ به تعبیر رهبری معظم انقلاب، دوست سال های انقلاب و مبارزه و همکار امروز جمهوری اسلامی و ولی فقیه جامعه بودیم.

خبری که با واکنش شخصیت های مختلف کشوری و بین المللی و سرانجام با دفن پیکر وی در حرم امام راحل و حضور پرشکوه مردمی در مراسم تدفین و وداع با وی روبرو شد.
اما از همان ساعات ابتدایی اعلام فوت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، عده ای با القای “شهادت” از مرگ وی با اهداف و رویکردهای متفاوت نظیر تخطئه و توطئه از جنس فتنه، دامن زدن به شایعاتی که بلافاصله توسط وزیر بهداشت و خانواده ایشان تکذیب شد، مظلوم نمایی و بهره کشی سیاسی از یک واقعه تاسف بار و همچنین توهین به جایگاه بی بدیل شهادت که شانی الهی و حرمتی والا دارد، وارد میدان شده و اقدام به خبرسازی و شایعه پراکنی نمودند.

عباراتی نظیر “معتقدیم هاشمی شهید شده”، از زبان یکی از مهمانان یکی از برنامه های سیمای ملی در همان ساعات ابتدایی مرگ وی، آغازگر این جریان بود.

یک بیان خلاف واقع و بی انصافانه از شخصیتی که در دفاع صرفا با رویکرد سیاسی از جریانات خاص ید طولایی داشته و بیش از یک روحانی، یک فعال سیاسی وابسته به جناح خاص می نماید.

هنوز به یک ساعت نرسیده که کانال های تلگرامی معلوم الحال و عمدتا وابسته به غرب یا ورشکستگان سیاسی که در فتنه ۸۸ تودهنی محکمی از ملت ایران خورده اند، اقدام به درج اخبار هماهنگ با این موضوع و القای شهادت هاشمی می کنند.

در این میان یکی از شخصیت های دولتی نیز در اقدامی عجیب به این پروژه دامن زده و از آیت هاشمی به عنوان شهید یاد می کند.

ستادهای شهرستانی گرامیداشت فوت آیت الله هاشمی نیز از عباراتی عجیب نظیر “مظلوم تر از بهشتی” برای بنرهای گرامیداشت وی استفاده کرده و مرگ ایشان در استخر کوشک را با شهادت مظلومانه ۷۲ تن از یاران عزیز انقلاب اسلامی در حزب جمهوری یکسان سازی می نمایند.

همه چیز مهیاست تا افکار عمومی به این سمت منحرف شود که اگر شهادت عنوانی است که سیاسیون به شخص یا اشخاص مطبوع خود می دهند پس چه ارزشی دارد این مقام و مبادا به دروغ گفته شده است که شهدا افرادی خاص و انتخاب الهی هستند و در قرآن کریم در بیان مقام و منزلت ایشان آیات متعددی بیان شده است؟ آیات قرآن مبادا درباره شهدای صدر اسلام بوده است؟!

این جملات برداشت صرفا رویکرد فعالان مجازی در انتشار این اخبار و مطالب است!

بعضا علاوه بر آنچه گفته شد بیان شده که اگر ایشان با یک اتفاق در حال تفریح به مقام شهادت رسیده است پس دیگر چه لزومی داشته که عده ای که برای وظیفه یا از روی علاقه به نبرد یا حتی برای سعادت و شهادت به جبهه های نبرد رفته یا به کیلومترها خارج از مرزها اعزام شوند؟ خب همینجا و به دلخواه فعالان سیاسی یا شهید خوانده می شوند یا خیر دیگر!

ایجاد تشکیک و دروغ پنداری در واضحات بدیهیات! استراتژی نرم دشمن و بهره برداری پارادیمی از یک حادثه عادی هرچند ناگوار و تاثیر گذار است!

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *