قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تنها ایثارگرانی که از سوی مرجع خاصی بیمه نیستند، تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرند

تنها ایثارگرانی که از سوی مرجع خاصی بیمه نیستند، تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرند

به گزارش کهف شاهد: معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از سال آینده بیمه پایه ایثارگران مانند سایر اقشار جامعه مشمول خدمات بیمه پایه دولتی می‌شود و بنیاد تنها موظف است بیمه شدگانی را که از سوی مرجع خاصی بیمه نیستند، پوشش دهد.

عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین همایش فصلی مدیران کل استانی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه بنیاد بحث درمان ایثارگران است، گفت: در چند سال اخیر شاهد بهبود خدمات درمانی ارائه شده به جامعه ایثارگری هستیم و بر اساس آمار موجود ۸۱۰ هزار ایثارگر تحت پوشش بیمه‌ همگانی و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند و در بحث بیمه‌های پایه نیز بر اساس مصوبه مجلس پرداخت سرانه بیمه پایه جامعه هدف تا پایان سال جاری بر عهده بنیاد است که از سال آینده بیمه پایه این عزیزان مانند سایر اقشار جامعه مشمول خدمات بیمه پایه دولتی می‌شود و بنیاد تنها موظف است بیمه شدگانی را که از سوی مرجع خاصی بیمه نیستند پوشش دهد.

عباسپور در خصوص بیمه‌های خاص یا تکمیلی ایثارگران گفت: خدمات ارائه شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاص و نمونه است و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشمول این خدمات هستند. بر اساس مصوبات سال جاری مقرر شد خواهران، برادران، نامادری شهدا و فرزندان کبار ایثارگران و جانبازان (بالای ۲۲ سال) با پرداخت شخصی سرانه بیمه به حساب بیمه گر از تمام مزایای بیمه به صورت سالانه استفاده کنند.

عباسپور با بیان اینکه همه خدمات بستری و سرپایی بدون سقف و فرانشیز است، اظهار داشت: خدماتی چون اکسیژن هایپر بار، کاشت حلزون، اوزون تراپی، آزمایشات ژنتیک و چکاپ دوره ای جزء خدمات بیمه است و هزینه لیزر درمانی جراحی فک و صورت و مسمومیت دارویی با تائید بنیاد پرداخت می‌شود. در راستای اقتصاد مقاومتی سال گذشته ۲۵ تیم تخصصی به استان‌ها اعزام شدند و ۳۹ پزشک خارجی جهت ویزیت ۹۸۵ جانباز و ایثارگر به کشور آمدند که این پزشکان ۲۱۷ عمل جراحی برای ایثارگران انجام دادند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *