قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / با انجام طرح نایب الشهدا؛ ۳۵۰ هزار زیارت اربعین به نیابت از ۱۶۰ هزار شهید انجام شد

با انجام طرح نایب الشهدا؛ ۳۵۰ هزار زیارت اربعین به نیابت از ۱۶۰ هزار شهید انجام شد

به گزارش کهف شاهد :

حسین عامریان مسؤول کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در دیدار با حجج اسلام نجفی روحانی مسؤول بعثه عراق، احمدی و اباذری مسؤولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در ایران و عراق و حسینی مسؤول مؤسسه نجف اشرف، در دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلا از نحوه اجرای طرح نایب الشهید در پیاده روی اربعین گزارشی ارائه داد.

وی با بیان اینکه طرح نایب الشهید از سوی کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین و با شعار امسال در پیاده روی اربعین من نایب الشهید هستم، اجرا شد، افزود: در این طرح، هر زائر به نیابت از یک شهید به پیاده روی اربعین و زیارت اباعبدالله الحسین‌(ع) مشرف شد.

مسؤول کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: زائران اربعین در پیاده‌روی امسال هر کدام نایب یک شهید شدند و به نیابت از شهید، در طول مسیر همراه با شهید بوده و زندگینامه و سیره شهید مورد نظر را مطالعه کردند.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد هدف از اجرای طرح نایب الشهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان و ابراز کرد: شهدا خود را فدای کاروان زینبی کردند تا نایبان آنها بتوانند این مسیر را زینب‌گونه طی کرده و به کربلا برسند.

وی با اشاره به تبلیغات مجازی و رسانه ای که در ایران درباره این طرح صورت گرفت و با استقبال مردم نیز همراه شد، گفت: براساس این طرح ۳۵۰ هزار کارت دارای عکس و مشخصات شهید به همراه آداب زیارت آماده شده بود که در اختیار زائران قرار گرفت.

عامریان اظهار داشت: در طرح نایب الشهید، ۳۵۰ هزار زیارت اربعین به نیابت از ۱۶۰ هزار شهید ایرانی، مدافع حرم و حشدالشعبی انجام شد که مورد استقبال زائران ایرانی و عراقی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح نایب الشهید بدون کمک مادی از هیچ ارگان و نهادی و به صورت کاملا مردمی به سرانجام رسید، گفت: تمام زائرانی که در این طرح شرکت کردند، توجیه شدند تا زیارت را به نیابت از شهدا انجام دهند.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید حسینی مسؤول مؤسسه نجف اشرف اجرای طرح نایب الشهید را یک فکر ناب و سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست که باید درباره آن فرهنگ سازی شود.

وی ساخت یک برنامه مستند تلویزیونی از طرح نایب الشهید را ضروری خواند و خواستار آموزش گروهی از جوانان عراقی برای انجام چنین طرحی ویژه شهدای عراق شامل مجاهدین عراقی، حشدالشعبی، ارتش و شرطه اتحادیه شد.

مسؤول مؤسسه نجف اشراف با بیان اینکه طرح نایب الشهید سبب تکریم مقام شهید و شهادت می شود، خاطرنشان کرد: مردم عراق باید بدانند که این کار توسط ایرانی ها به انجام رسیده است چراکه اگر این موضوع را بدانند سبب ایجاد محبت بیشتر بین دو ملت می شود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق که مسؤولیت کمیته فرهنگی اربعین را نیز برعهده دارد، مخاطب شناسی و برنامه ریزی دقیق را شرط اجرای موفقیت آمیز طرح در سالهای آینده دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *