قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی/ تهران یکپارچه لبیک یا حسین(ع) شد

راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی/ تهران یکپارچه لبیک یا حسین(ع) شد

به گزارش کهف شاهد :‌

پیاده روی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی صبح امروز یکشنبه ۳۰ آبان، مصادف با اربعین سالار و سرور شهیدان از مسیرهای سه‌گانه به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)‌ آغاز شد.

پیاده‌روی اربعین در سه مسیر اصلی در تهران و با حضور میلیونی مردم عزادار تا شهرری برگزار شد.

راهپیمایان که جمعیت آنها صدها هزار نفر برآورد می‌شد، از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز با تجمع در میدان‌ امام حسین (ع)، و با سردادن شعارهای لبیک یا حسین، لبیک یا زینب و… مسیر ۱۵ کیلیومتری میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی را با گذشتن از  خیابان ۱۷شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه‌ راه ورامین و میدان شهرری طی می کنند و همزمان با اذان ظهر به سه امامزاده مدفون در شهرری رسیدند.

علاوه بر میدان امام حسین، سایر مردم حسینی با تجمع در میدان جمهوری و امام زاده حسن (ع)، مسیر حدود ۱۵ کیلومتری تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را با عزاداری طی کردند.

این گزارش حاکی است قبل از اذان ظهر ریارت اربعین به صورت دسته‌جمعی توسط مردم عزادار در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی قرائت شد و سپس نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله ری‌شهری تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی اقامه شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است علی رغم هوای سرد و بارانی امروز تهران، جمعیت بسیار زیادی در این پیاده‌روی شرکت داشتند. برخی کارشناسان جمعیت حاضر در مراسم امروز تهران را میلیونی برآورد می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر : خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *