قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / نایب رئیس مجلس درغرفه فاش نیوز ایثارگران نگران قانون جامع نباشند

نایب رئیس مجلس درغرفه فاش نیوز ایثارگران نگران قانون جامع نباشند

به گزارش کهف شاهد : دکتر مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در جریان بازدید از غرفه فاش نیوز در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با مدیرمسئول این پایگاه خبری دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه ارادت خاصی نسبت به جانبازان و ایثارگران دارد اظهار داشت: من به جانبازان دوران دفاع مقدس ارادت خاصی دارم و مجلس دهم هر چه قانون در مورد آنها به صحن آورده است را تصویب کرده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد دائمی شدن قانون جامع ایثارگران اظهار داشت: مجلس این قانون را به صورت دائمی تصویب کرده است و هر چه در مورد جانبازان آمده است را ما در مجلس تصویب کرده ایم.

دکتر پزشکیان با بیان اینکه ما فکر نمی کنیم که شما چیزی در مورد جانبازان به مجلس آورده اید و ما تصویب نکرده باشیم خاطر نشان کرد: ما وقتی اسم جانباز در بررسی و تصویب قوانین می آید اصلا کاری نداریم که موضوع چیست، چرا که نام جانبازان خود مصداق قانون و قانونمندی است.

نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس دهم  با اشاره به بازدید از نمایشگاه مطبوعات و حضور خود در غرفه فاش نیوز اظهار داشت : من به جانبازان دوران دفاع مقدس ارادت خاصی دارم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از قوانین به دلیل عدم تامین اعتبار و نداشتن ردیف های مالی در مورد ایثارگران اجرایی نشده است تصریح کرد: اگر قانونی که می نویسیم برای آن منابعی پیش بینی نکنیم قانون احساسی خواهد بود و اصولا باید قانونی نوشته شود که برایش منابع مالی در نظر گرفته شود.

پزشکیان یادآور شد: اشکال کار هم این است که کسانیکه طرح می دهند باید منبعی برای آن پیش بینی کنند در غیر اینصورت یک قانون احساسی خواهد بود.

نایب رئیس مجلس دهم در خصوص اصلاحات لازم در قانون خدمات رسانی به ایثارگران یادآور شد: اگر اصلاحاتی پیشنهاد شود مجلس آن را انجام خواهد داد ولی به طور کلی جانبازان و ایثارگران نگران این موضوع نباشند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص  نحوه تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار وشهادت یادآور شد :ما الان گرفتار منیت های خودمان هستیم اگر نتوانیم آن را از خود دور کنیم از ایثار و شهادت دم زدن شعار است،چرا که مردم به قیافه و رفتار من نگاه می کنند و من وقتی از شهیدان می گویم لابد گفته خواهد شد حتما آنها هم مثل تو بوده اند و ممکن است من آبروی شهید را  ببرم.

وی در پایان تاکید کرد: باید الگوی او باشم تا بتوانم از شهید دفاع کنم، چرا که من بر شانه آنها سوار شده ام و  بر صندلی قدرت تکیه رده ام، اما آن راه را یادم رفته است و این کار سختی است، انشااله که خدا ما را شرمنده شهیدان نکند.

انتهای پیام

منبع خبر : پایگاه خبری – تحلیلی ایثار و شهادت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *