قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اگر مجلس تصویب کند “عزل” و “نصب” رئیس بنیاد شهید در شورای ایثارگری!

اگر مجلس تصویب کند “عزل” و “نصب” رئیس بنیاد شهید در شورای ایثارگری!

به گزارش کهف شاهد : ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اعضای کمیته ایثارگران در هفته آینده اظهار داشت:بررسی کلیات طرح انتخابی شدن رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که چندی قبل در کمیسیون اجتماعی رای آورده بود به کارگروهی محول شده است و کارگروه نیز نقطه نظرات کارشناسی خود را در مورد آن اعلام کرده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت:براساس ماده واحده این طرح، یک شورای ایثارگری به جای هیئت امنای بنیاد شهید برای اداره امور جامعه هدف تشکیل خواهد شد.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:بر اساس یکی دیگر از مواد این طرح، درقبال هر ده هزار نفر ایثارگر، یک نفربه عنوان نماینده برای شورای ایثارگری انتخاب خواهد شد.

وی که فرزند شهید است و دو عمو و دایی اش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند اضافه کرد:در واقع کار این شورا انتخاب رئیس بنیاد شهید و معرفی آن به رئیس جمهور در حد حکم زدن رسمی است.

عضو فراکسیون فرزندان شاهد یکی دیگر از وظایف این شورا را عزل رئیس بنیاد شهید و نظارت بر عملکرد آن عنوان کرد و افزود : پیش بینی ما این است که حدود ۱۳۰ نفر در شورای ایثارگری عضویت خواهند داشت و با ان اوصافی که گفته شد جایگزین هیئت امنای بنیاد شهید می شوند.

عضو فراکسیون ایثارگران نماینده مجلس شورای اسلامی، آشتی ایثارگران با بنیاد شهید را یکی دیگر از اهداف اصلی پیش بینی شده در این طرح دانست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دولت اینده رئیس جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را انتخاب خواهد کرد اظهار داشت:

اگر مجلس و شورای نگهبان به این طرح رای مثبت بدهند نحوه انتخاب رئیس بنیاد شهید و تعامل آن با جامعه هدف به کلی دگرگون و متخول خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر : پایگاه خبری و تحلیلی شهدای ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *