قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تجلیل بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده شهدای مدافع حرم

تجلیل بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده شهدای مدافع حرم

به گزارش کهف شاهد :‌ سردار محسن انصاری در این جلسه که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، افزود: پیام جهانی اربعین ظلم ستیزی، عدالت جویی، نفی استکبار و نفی بی عدالتی است؛ فرزندان شما رسالت حسینی را دنبال کردند و در این راه به شهادت رسیدند و شما باید رسالت زینبی را به انجام برسانید.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدای مدافع حرم که ایشان را اولیاء الهی خواندند، افزود: والدین این شهدا افتخار کنند که اولیاء الهی را در دامان خویش پرورش دادند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: امروز بزرگترین حماسه سیاسی و عبادی جهان در روز اربعین در کربلا با حضور میلیونها مسلمان روی می دهد و این حضور میلیونی از برکت خونهای پاک شهدای شما محقق شده است؛ شما بازماندگان شهدا بدانید اگر فرزندان شما که همگی نام مبارک حسین(ع) را دارند با تکفیری ها مقابله نمی کردند، این اجتماع ۲۵میلیونی مسلمانان امروز شکل نمی گرفت. اگر آنان مقابله نمی کردند، داعشیون و سلفی ها در اجتماع ۲۵ میلیونی اربعین اختلال ایجاد می کردند.

سردار انصاری افزود: شهدا رسالت حسینی بر دوش داشتند و بازماندگانشان رسالت زینبی دارند و باید پیام شهدا را منتقل سازند، خوشحال باشید که ثمره خون فرزندانتان را در سوریه و ان شاء الله به زودی و در آینده در نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم دید.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۰ خانواده معظم شهدای مدافع حرم که شهدایشان روز پنج شنبه ۲۰ آبان ماه در آغوش مردم شهید پرور قم تشییع شدند، تجلیل به عمل آمد.

عنصر عشق و ایمان عامل موفقیت و تداوم معتمدین معین است

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عنصر ایمان و عشق به خدا علت اصلی موفقیت و تداوم شبکه معتمدین معین ایثارگران در سراسر کشور است.

به گزارش «ایثار»، سردار انصاری در دیدار با معتمدین معین استان قم گفت: معتمدین معین امروز یک واقعیت اجتماعی است که پس از یک دهه فعالیت و با ۱۳هزار عضو، کاراترین و پویاترین تشکل اجتماعی ایثارگران در کشور است.

وی تاکید کرد: عنصر ایمان عنصر اصلی موفقیت این تشکل است و خود باعث سلامت و پاکی تشکل معتمدین شده باید تقویت و محفوظ بماند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران حرکت معتمدین معین را در جهت مشارکت ایثارگران در امور مربوط به خودشان دانست و افزود: امروز دشمن تلاش دارد تا همگان بحث حماسه های دوران دفاع مقدس را به فراموشی بسپارند یا آن را به انحراف بکشانند. معتمدین معین سربازان جنگ نرم هستند و باید در این عرصه نیز نقش ارزنده ای را در جلوگیری از فراموشی حماسه ها ایفا کنند.

سردار انصاری ادامه داد: نقش معتمدین معین در جلوگیری از این فراموشی نقش ارزنده ای است. نقش روحانیون معتمد معین با توجه به جایگاه روحانیت و نفوذ کلام ایشان در بین مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و شهر قم کانون روحانیون و موثر در این عرصه است.

وی با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: امروز دشمنان برای ضربه زدن به اسلام نقشه های زیادی کشیده و با ایجاد گروه داعش جنایات فراوانی انجام می دهند و سعی دارند تا چهره رحمانی اسلام را در جهان وارونه جلوه دهند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به نقش تشکل های ایثارگری در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: ایثارگران عزیز در سراسر کشور باید با طراحی و آمادگی قبلی با حضور فعال در فضای مجازی، این فضا را به عنوان یک فرصت در آورند تا حماسه های قهرمانان دفاع مقدس و مدافعین حرم را بتوانند به دنیا معرفی کرده و زنده نگه دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت شبکه های معتمدین معین در استان ارایه داد و افزود: در استان قم شبکه همیار با ۱۳۶ عضو در ۹۶ گروه در سال گذشه ۳۳درصد دیدارها با خانواده های شهدا و ایثارگران را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی در راستای تقویت این تشکل ها و به روزرسانی آن ها از اقدامات صورت گرفته است.

اشتغال، درمان و پیشگیری از آسیب ها از اولویت های بنیاد هستند

به گزارش «ایثار»، سردار انصاری در جلسه شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان گفت: حضور در فضای مجازی و رسیدگی به مدافعان حرم یکی از اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می شود.

وی تاکید کرد: فعالیت تشکل های ایثارگران، جانبازان، فرزندان و همسران شهدا از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و می تواند موجب پویایی و حرکت رو به جلو باشد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در حوزه فضای مجازی نیز جبهه فعالین فضای مجازی از طریق بنیاد فعال شده است. فضای مجازی فرصت ها و تهدیداتی را به همراه داشته و عرصه جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی است و باید در این فضا حضور موثر داشته باشیم و بتوانیم در مقابله نرم نیز در سطح استانی، ملی و منطقه ای اقدامات موثری را دنبال کنیم.

سردار انصاری تصریح کرد: مدافعان حرم خالصانه و تنها برای دفاع از اسلام و مرزهای اعتقادی به پیکار با دشمنان برخاستند و جلوی نقشه های شوم دشمنان برای براندازی اسلام را گرفتند. همانطور که دشمنان در آغاز رسالت پیامبر(ص) اصل دین و اصل اسلام را نشانه رفته بودند امروز نیز اصل دین و اصل اسلام مورد هجمه واقع شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که جهاد ادامه دارد و ما نیز باید به وظیفه انقلابی خویش عمل کنیم، با بسط و گسترش روحیه جهادی و انقلابی می توانیم خدمت رسانی را منجر به رضایت به ایثارگران کنیم و در این راستا نیز باید از خود شهدا الگو گرفت.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امروز خادمان به شهدا با احساس مسئولیت دینی، اسلامی و انقلابی خدمت رسانی به جامعه هدف را عهده دار هستند و نباید اجازه داد تا روحیه اداری بر روحیه جهادی و انقلابی غلبه کند.

سردار انصاری با اشاره به کمبودهای موجود و شرایط فعلی جامعه افزود: با روحیه جهادی می توان کمبودها را جبران کرد و خدمت رسانی به ایثارگران را تداوم بخشید و زمینه رضایت مندی ایشان را فراهم کرد. حفظ این روحیه جهادی و انقلابی و زنده نگه داشتن یاد شهدا تضمین کننده تداوم انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم بیان داشت: فضای فعلی استان در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطلوب است؛ امروز تعامل با دستگاه های اجرایی در راستای خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار تعامل گسترده و مناسبی است.

سردار سید جواد هاشمی افزود: اجرای موفقیت آمیز طرح سپاس با بیش از ۱۶هزار خانواده در سال گذشته که ۸ هزار و ۹۰۰ مورد آن با حضور مراجع عظام، علما، مسوولان ملی، وزرا، ائمه جمعه، استاندار و مسئولین دستگاه های اجرایی استان انجام شد گامی در جهت حل مسائل خانواده های شهدا و ایثارگران است.

وی ادامه داد: در طول یکسال اخیر پروژه مسکن ۴۰۵ واحدی ایثارگران به خوبی به اتمام رسید. همچنین حسینیه شهدا برای برگزاری مراسم خانواده شهدا ساخته شد و در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با دارا بودن ۲۳۵ شهید مدافع حرم، بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از خانواده شهدای اتباع را تحت پوشش دارد.

گفتنی است در این جلسه معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز به بیان برخی مسایل و مشکلات موجود از جمله حل مشکل وام، اشتغال و مسکن اتباع، تامین اعتبار طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)، ایثارگران فاقد زمین و نیروی انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم پرداختند.

انتهای خبر

منبع خبر : پایگاه خبری ،‌تحلیلی شهید خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *