قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / مصاحبه ها / راهکارهای ایجاد اشتغال برای ایثارگران در گفت وگو با یک نماینده ایثارگر

راهکارهای ایجاد اشتغال برای ایثارگران در گفت وگو با یک نماینده ایثارگر

به گزارش کهف شاهد : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تقویت تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار ایجاد اشتغال برای ایثارگران و سایر اقشار آسیب پذیر جامعه دانست.

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که نه تنها جامعه هدف، بلکه همه آحاد جامعه با معضل اشتغال در جامعه روبرو هستند، اظهار داشت: ما باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و  تولید نیز از درون تقویت شود، تا جایی که بتوانیم به معنای واقعی تولیدات کشور را به سطح مناسبی برسانیم که به عنوان کشور صادرکننده حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدرس دانشگاه و نخبه علمی کشور گفت: در واقع شهدا برای این رفتند که اقتدار و عزتمان حفظ شود که حفظ شده است اما آنچه که تکدر آور است، موضوع اشتغال در کشور است و متاسفانه بیش از ۸۰% مراجعات مردمی به نمایندگان مربوط به اشتغال است.

نماینده مردم استان اصفهان در بهارستان تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که دولت با حمایت جدی از تولید، در جهت رفع معضل بیکاری و نهادینه شدن اشتغال گام بردارد.

بانوی نمونه ایثارگر و پژوهشگر برتر کشور خاطرنشان کرد: اگر این موضوع تحقق یابد، هم کمک شایسته ای به جامعه ایثارگران و هم به سایر اقشار جامعه در کشور خواهد شد و امیدواریم با این تدبیر دولت در راستای اشتغالزایی جامعه هدف، جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

 نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه قوه مقننه در کشور یادآور شد: اگر ما به عنوان نماینده مردم امروز در این مکان مقدس هستیم، در اثر برکت خون شهداست و این موضوع برای نمایندگان مجلس دهم بسیار مهم است.

سعیدی افزود: مسلما” هر آنچه که ما برای جانبازان، شهدا و خانواده ایثارگران انجام دهیم، باز هم کم است و باید همیشه این موضوع را مدنظر قرار دهیم که چرا شهدا و جانبازان به میدان رفتند و ایثارگری کردند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: همه ما تلاش می کنیم تا به سمت  اهداف والای شهدا برویم و در کنار آن نیز دولت و مجلس باید فرهنگ ایثار و شهادت را  زنده نگه دارد تا نام ها و یادها فراموش نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من حتی در دوران رقابت های انتخاباتی مجلس دهم در پاسخ به برخی انتقادها در مورد سهمیه های ایثارگران بر این موضوع تاکید می کردم که آنچه که مهم است تخصص، درک اجتماعی، ایثار و فداکاری است که همه این ویژگی ها در جامعه هدف ما وجود دارد.

وی در پایان با ذکر مثالی از مراجعه فرزند یک شهید برای کارگری در یک کارخانه اظهار داشت: من فرزند شهیدی را سراغ دارم که برای شغل کارگری به کارخانه  مراجعه کرده است اما  از پذیرفتن او خودداری شده  و این برای جامعه ما دردآور است.

انتهای پیام

منبع خبر : پایگاه خبری – تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت فاش نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *