قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ایثار / روایت طلبه شهید «حسن وکیل آزاد» از استان گلستان؛ سومار منطقه‌ای برای آسمانی شدن در ۱۹ سالگی

روایت طلبه شهید «حسن وکیل آزاد» از استان گلستان؛ سومار منطقه‌ای برای آسمانی شدن در ۱۹ سالگی

به گزارش کهف شاهد : حسن وکیل آزاد به جهت ادای تکلیف و فرمان امام امت (ره) مبنی بر حضور جوانان در جبهه‌ها به منطقه اعزام شد و سوم آبان ماه سال ۱۳۶۱ و منطقه «سومار» بر اثر اصابت ترکش توپ دشمن، در حالی که فقط ۱۹ سال داشت به شهادت رسید..

روز سوم آبان ماه سالروز شهادت روحانی شهید «حسن وکیل آزاد» از شهدای طلبه استان گلستان است، که در سطور زیر زندگی‌نامه پربارش را مرور می‌کنیم:

شهید حسن وکیل آزاد، اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۲ در شهرستان گنبد کاووس و در خانواده‌ای مذهبی، به دنیا آمد. تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی و راهنمایی در شهرستان گنبد و متوسطه را در تهران به پایان رسانید. در طول تحصیل، فردی کوشا و پرتلاش بود و از استعداد بالایی برخوردار بود به نحوی که مورد توجه معلمان قرار گرفت. او فردی مذهبی بود و فرایض دینی را بنحو احسن انجام می‌داد.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در راهپیمایی‌ها مخالفت خویش را با رژیم منحوس پهلوی ابراز می‌کرد. وی به امام علاقه‌ی زیادی داشت.

بعد از پیروزی انقلاب نیز سنگر علم و تحصیل را رها نکرد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد در این هنگام، برادرش که دانشجو بود به شهادت رسید. حالا دیگر زمان آن رسیده بود که به عنوان مسلمانی متعهد می‌بایست از خون برادرش، انقلاب و مردم دفاع کند. به همین دلیل با صلاحدید خانواده تصمیم گرفت که جهت تحصیلات دینی، به حوزه‌ی علمیه‌ی قم برود.

از آنجایی که از هوش و استعداد بالایی برخوردار بود، خیلی زود مورد توجه استادان و همکلاسی‌هایش قرار گرفت. وی مدتی نیز در مدرسه‌ی «شهید حقانی» قم به تحصیل پرداخت در همین زمان تصمیم گرفت، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شود و با وجود اینکه خانواده‌ی داغدارش بسیار نگران او بودند اما به جهت ادای تکلیف و فرمان امام امت(ره) مبنی بر حضور جوانان در جبهه‌ها به منطقه اعزام شد و سوم آبان ماه سال ۱۳۶۱ و منطقه «سومار» بر اثر اصابت ترکش توپ دشمن، در حالی که فقط ۱۹ سال داشت به شهادت رسید و جان به جان آفرین تسلیم کرد و به مقام لقاء الله رسید.

انتهای پیام

منبع خبر :‌ http://defapress.ir/fa/news/109819

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *