قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار تشکل ها / رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان خبر داد؛ تجمع زائران اربعین در مصلی های نماز جمعه/ اجرای طرح نایب الشهید توسط زائران پیاده روی اربعین در استان

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان خبر داد؛ تجمع زائران اربعین در مصلی های نماز جمعه/ اجرای طرح نایب الشهید توسط زائران پیاده روی اربعین در استان

به گزارش کهف شاهد : رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گفت: تجمع ملی زائران اربعین حسینی روز جمعه ۱۴ آبان ماه در مصلی های نماز جمعه استان و اجرای طرح نایب الشهید دراستان توسط زائران پیاده روی اربعین ازبرنامه های کمیته فرهنگی ستاد اربعین می باشد.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی در نشست هماهنگی کمیته فرهنگی آموزش ستاد اربعین استان بوشهر گفت: تجمع ملی زائران اربعین حسینی روز جمعه ۱۴ آبان ماه  در مصلی های نماز جمعه استان از ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزار می شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان افزود: هدف از تجمع زائران در این فراخوان عمومی آمادگی لازم جهت حرکت زائران بصورت پیاده در زیارت اربعین می باشد .

وی یکی از سیاست های کلی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین را  احتمام و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و ادامه داد:با توجه به اینکه ما امنیت و آرامش بدست در مسیر پیاده روی اربعین را مدیون ایثار شهیدان می دانیم در همین راستا طرح نایب الشهید دراستان توسط زائران اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه بیش از ۲ هزار شهید در استان وجود دارد بیان کرد: در این طرح هر یک از زائران  نیابت از یک شهید را بر عهده می گیرد و علاقمندان می بایست بیاد یک شهید استان در این پیاده روی شرکت کند که در این راستا محمد جواد فرامرزی به عنوان نماینده استان این طرح کشوری را هدایت خواهد کرد.

محمد جواد فرامرزی نیز در این خصوص بیان کرد: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور مقدر شده است که کانون همبستگی فرزندان شاهد استان با هماهنگی و همکاری کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، طرح معنوی نایب الشهید را در سطح استان بوشهر اجرا کند.

مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد با بیان اینکه این طرح با نظر موافق دفتر بعثه مقام معظم رهبری  در کلیه استانها اجرا خواهد شد، افزود: یکی از اهداف این طرح معرفی شهداء به مردم و معنویت بیشتر در سفر پیاده روی اربعین می باشد که هر فرد با نام و نیابت از یک شهید استان رهسپار پیاده روی خواهد شد که در صورت تمایل نیز می تواند تمثال آن شهید را بهمراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این طرح به صورت حضوری و اینترینتی ازمردم ثبت نام به عمل می آید و علاقمندان می توانند تا ۱۰ آبان ماه به سایت العربعینshohada.alarbaeen.ir مراجعه کنند و نام شهید خود را در این سایت ثبت نمایند.

انتهای پیام

منبع خبر : http://choghadaknews.ir/module/news/34186

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *