قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار تشکل ها / همبستگی فرزندان شهدا کلید موفقیت آنهاست

همبستگی فرزندان شهدا کلید موفقیت آنهاست

سایت شاهد پرس متعلق به جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب شهرستان های ورامین ، پیشوا و قرچک ، مصاحبه ای با رئیس هیئت مدیره این تشکل انجام داده است که گزارش آن را در ادامه می خوانید.

مجید اصفهانی از جمله فرزندان شهدایی است که تجربیات فراوانی در فعالیت های اجرایی  شهرستان داشته و انتقال این تجربیات به جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب سبب هر چه پویاتر شدن این جمعیت شده است. ایشان اعتقاد راسخی به توانمندی های فرزندان شهدا دارند و همبستگی فرزندان شاهد را نقطه عطفی برای حل مشکلات فرزندان شاهد می داند.

 مطمئنا جنابعالی در میان فرزندان شهدا شهرستان چهره شناخته شده ای هستید ولی اکر امکان هست خود را برای خوانندگان ما و البته دیگر دوستانی که آشنایی کامل با شما ندارند معرفی نمایید؟

اصفهانی بسم رب الشهداء و الصدیقین. البته این نظر لطف جنابعالی است و ما کوچک و خادم تمام فرزندان شهدا هستیم و امید است اگر وجه ای در میان فرزندان شهدا داریم مثبت باشد و توانسته باشیم به عنوان برادر کوچک تر راهگشا و مشاور خوبی برای ایشان باشیم. اینجانب مجید اصفهانی فرزند شهید حسن اصفهانی متولد ۱۳۵۲ در شهرستان پیشوا و فارغ التحصیل  رشته حقوق می باشم. با لطف خداوند متعال به مدت ۲ سال به عنوان بخشدار قبل از شهرستان شدن افتخار خدمت به مردم شهید پرور پیشوا را داشتم و درحال حاضر فرصت خدمتگزاری به فرزندان شاهد در جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزارانقلاب نصیب اینجانب گردیده است.

در ابتدا برای ما توضیح دهید هدف جنابعالی و دیگر دوستان از تاسیس جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب شهرستان های پیشوا و ورامین چه بود؟

اصفهانی خوشبختانه در میان فرزندان شهدا شهرستان ظرفیت های فراوان علمی و هنری در زمینه های مختلف وجود دارد. با توجه به این امتیازات و ظرفیت ها در میان فرزندان شهدا با هماهنگی تعدادی از دوستان تصمیم بر این شد تا از هرز رفتگی و هدر رفتگی این پتانسیل ها جلوگیری شود و این ظرفیت ها در راستای تقویت نظام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر درست هدایت گردد. مسیر های گوناگونی در جلسات مختلف با هم اندیشی دوستان مورد مطالعه قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر این شد که این ظرفیت ها در قالب یک جمعیت بومی که متعلق به تشکل و یا جمعیتی خارج از شهرستان نبوده  و همچنین وابسته به هیچ حزب و گروه سیاسی نباشد گرد هم جمع گردند. در همین راستا با پیگیری های بعمل آمده و کسب مجوز های لازم از ابتدا سال جاری فعالیت های جمعیت بطور رسمی آغاز شد.

 در این راه با چه مشکلاتی همراه بودید ؟

اصفهانی همانطور که مستحضر هستید فرزندان شهدا نظام را از خودشان جدا نمی دانند و هیچ بر چسبی که آنها را در مقابل نظام قرار دهد بر آنها نمی توان چسباند. در ابتدا کاربرای برخی از مسئولین به دلیل اینکه این جمعیت بدین شکل برای اولین بار و با این اعضا در شهرستان حضور پیدا می کرد  شائبه هایی بوجود آورد و متاسفانه سنگ انداز ی هایی نیزدر مسیر بوجود آمدن این جمعیت انجام شد. ولی باحضور اعضای هئیت مدیره و ارائه توضیحات لازم در دفاتر مسئولین این شائبه ها رفع شد.  و در اینجا جا دارد از ائمه جمعه و فرمانداران محترم و روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های ورامین و پیشوا و همچنین شهرداران ارزشی و ولایتمدار هر دو شهرستان به دلیل حمایت هایشان تشکر و قدردانی فراوان  داشته باشم. مطمئنا این تشکل کاملا بومی با ظرفیت های فراوانی که دارد می تواند کمک حال مسئولین در راستای اداره امور شهرستان باشد.

 بطور کلی این جمعیت چه اهدافی را دنبال می کند؟

اصفهانی اهداف این جمعیت در اساسنامه جمعیت بیان شده است. والاترین هدف ما حراست و پاسداری از آرمان‌های والای امام راحل (ره)و انقلاب شکوهمند اسلامی است  و در ادامه این جمعیت سعی دارد با مشارکت و همفکری سایر فرزندان شهدا شهرستان و بررسی مطالبات و مشکلات فرزندان راه حلی جمعی برای حل مشکلات آنها پیدا کند. همچنین بستر سازی برای رشد و بالندگی فرزندان نخبه شهرستان یکی از اهدافی است که جمعیت به جد پیگیر آن است. همچنین این جمعیت برنامه های فراوانی برای حضور در برنامه های جریان ساز و ماندگار فرهنگی و اجتماعی شهرستان دارد.

 در راستای رسیدن به اهدافتان تا کنون چه فعالیت های عملی صورت گرفته است؟

اصفهانیبرای ایجاد همبستگی و به اصطلاح جمع کردن فرزندان شهدا در زیر یک چتر این جمعیت در فاز ابتدایی پس از ثبت قانونی شروع به عضو گیری در میان فرزندان شهدا کرد. که این عضو گیری از طریق وب سایت جمعیت بصورت آنلاین و همچنین از طریق تبلیغات چهره به چهره با فرم ثبت نام انجام پذیرفت. در این فاز جمعیت توانست فایل اطلاعاتی قوی از فرزندان شهدا شهرستان بدست بیاورد که این داده ها در آینده کمک شایانی در تصمیم سازی ها خواهد داشت. به موازت انجام فرایند ثبت نام و عضو گیری  با حضور در دفاتر مسئولین شهر به معرفی ظرفیت ها و پتانسیل جمعیت پرداخته شد و حمایت های لازم معنوی از این طریق کسب گردید. حضور پررنگ در برنامه های اجتماعی یکی دیگر از اهداف جمعیت بود که از بدو شروع به کار جمعیت این نهاد فعالیت های گسترده ای در فعالیت های اجتماعی نظیر راهپیمایی ها داشت و با ارسال فراخوان و بیانیه از طرق مختلف به جامعه هدف سعی در هر چه با شکوه تر برگزار شدن آنها داشت. در مهر ماه همزمان با هفته دفاع مقدس اولین گرد همایی فرزندان شهدا شهرستان های پیشوا و ورامین با شکوه هر چه تمام و با حضور مسئولین شهرستان و سردار کوثری به عنوان سخنران به همت جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب برگزار شد. این همایش فرصت بسیار مناسبی برای جمعیت بوجود آورد تا به معرفی خود بپردازد که از این فرصت به نحوه احسنت استفاده شد. اعضای هئیت مدیره  در کنار فعالیت های عنوان شده در جلسات گوناگون و با مطالعه و بررسی  دقیق کمیته های تخصصی جمعیت را سازماندهی نمودند و شرح وظایف هر کدام از کمیته ها را مشخص و به آنها ابلاغ شد. در کمیته های تخصصی سعی شد از دوستانی که انگیزه بالا و دانش کافی برای طی خط مشی مشخص شده را دارند استفاده گردد. یکی دیگر از اهداف جمعیت حضور پررنگ جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب در فضای رسانه ای شهرستان بود که به توفیق الهی این مهم با ایجاد پایگاه خبری جمعیت با عنوان  محقق شد و دریافت مجوز های لازم برای شروع به کار رسمی این پایگاه خبری در حال طی مراحل پایانی است  و در آینده نزدیک از این پایگاه خبری بطور رسمی و با شمایل جدید و قوی تر از قبل رونمایی خواهد شد.  یکی دیگر از دغدغه های این جمعیت داشتن برنامه ها بصورت تقویمی بود که برای هر برنامه و هر حرکتی از مدت ها قبل پیش بینی صورت گیرد و این بر نامه تقویمی در حال حاضر با حضور فعال اعضای جمعیت در حال شکل گیری است تا بر نامه ریزی فعالیت ها مشخص و مدون باشد.

 استقبال فرزندان شهدا از این تشکل به چه صورت است؟

اصفهانیباز خورد های بسیار خوبی از طرف فرزندان شهدا دریافت کردیم که ما را در طی این مسیر بسیار مصمم تر کرد. ولی مثل همیشه این مطلب را اینجا نیز عنوان می کنم که جمعیت فرزندان شاهد متعلق به تمامی فرزندان شاهد شهرستان می باشد و عناوین اعضای هئیت مدیره صرفا برای طی مراحل اداری به اعضا تعلق گرفته و ما از اضافه شدن ایده های نو و افراد توانا در راستای هر چه پویا شدن جمعیت استقبال می کنیم.

آیا شما برای آینده برنامه ای برای گسترده تر کردن فعالیت های جمعیت در نظر دارید؟

اصفهانی در حال حاض تمامی برنامه های ما متمرکز بر فرزندان شهدا شهرستان های ورامین و پیشوا می باشد. در صورت موفقیت در رسیدن به اهدافمان در میان فرزندان شهدا مطمئنا در آینده تصمیمات جدیدی در مورد  گسترده تر کردن فعالیت هایمان خواهیم گرفت.

 تعدادی از فرزندان شهدا تحت حمایت بعضی از تشکل های خارج ازشهرستان به موازات فعالیت های جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب شروع به فعالیت کرده اند نظر جنابعالی در مورد این نهاد ها چیست؟

اصفهانی جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب از هر فعالیتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و ارتقا جایگاه فرزندان شهدا در شهرستان حمایت خواهد کرد و برای این دوستان نیز آرزوی توفیق داریم.

در خاتمه اگر صحبت خاصی دارید بیان فرمایید؟

اصفهانی ما در اندیشه فراهم آوردن بستری هستیم تا فرزندان شهداء در قالب آن بر توانایی هم بیافزایند مطمئنا همبستگی فرزندان شهدا کمک شایانی به این مهم خواهد کرد. ما فرزندان شهدا می بایست به جامعه رفیع فرزندان شهداء که به آن تعلق داریم، در حد توان مسئولیت پذیر بوده و باید در جهت اعتلای مادی و معنوی فرزندان شهدا تلاش نمایم که در غیر اینصورت، خدای ناکرده شریک لطمات دنیوی و اخروی وارده به آنها خواهیم بود در این راستا از حضورتمامی فرزندان شهدا از هر فکر و ایده ای  به گرمی استقبال می کنیم چون به روشنی می دانیم  که ید الله مع الجماعه. از فرزندان شهدا درخواست می کنیم از طریق وب سایت جمعیت به آدرس www.shahedvaramin.ir با ما در ارتباط باشند و نظرات و پیشنهادات و حتی انتقاداتشان را برای ما ارسال کنند و ما را از راهنمایی های خود بی نصیب نگذارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *