قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ایثار / شهید شیرودی اولین نظامی بود که مقام معظم رهبری در نماز به او اقتدا کردند

شهید شیرودی اولین نظامی بود که مقام معظم رهبری در نماز به او اقتدا کردند

یکی از راویان دفاع مقدس هوانیروز با اشاره به معرفی نقش ارزنده هوانیروز در دفاع مقدس گفت: شهید شیرودی از جمله شهدای هوانیروز است که مقام معظم رهبری فرمودند: اول نظامی که در نماز به او اقتدا کردم شهید شیرودی بود.

خلبان شهید «علی اکبر شیرودی» از فرماندهان برجسته هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی بود که حماسه‌هایی ناب و بی‌بدلیل آفرید. بسیاری از بزرگان و شهدا در وصف این شهید بزرگوار سخن گفته‌اند. سرگرد فتحی از راویان دفاع مقدس هوانیروز به نقش گسترده این نیرو در عملیات های دفاع مقدس و شهدای ارزنده آن پرداخته که در این بخش از مصاحبه به گوشه ای از دلاورمردی شهید شیرودی اشاره شده است.

سرگرد خلبان حسین فتحی از نیروهای پایگاه هوانیروز کرمان و از راویان دفاع مقدس با توجه به نقش ارزنده این نیرو در دوران جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: هوانیروز از جمله نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای کمک به نیروهای انقلابی در اقصی نقاط مختلف کشور همکاری جانانه داشتند.

وی ادامه داد: در کردستان زمانی که اشرار و ضد انقلاب و دموکرات دست به ناآرامی زدند حضور نیروهای انقلابی برای نجات پادگان ها در سردشت، مهاباد و سنندج تنها از راه هوایی و نیروی هوانیروز ممکن بود. به طوری که می توان گفت، هدیه هوانیروز به ملت شریف ایران، کردستان بود.

راوی دفاع مقدس اظهار داشت: رشادت های نیروهای انقلابی هوانیروز در حدی بود که هرانسان منصفی به این دلیرمردی ها اعتراف می کند و نمی تواند آنها را نادیده بگیرد.

وی با معرفی گوشه‌ای از بزرگواری شهید شیرودی از شهدای هوانیروز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اولین نظامی که من در نماز به او اقتدا کردم شهید شیرودی بود.

سرگرد فتحی تصریح کرد: زمانی که برادران سپاه بانه در گردنه خان و در کمین اشراربودند شهید شیرودی به همراه یارانشان با ۳ هلی کوپتربه کمک رزمندگان اسلام می روند تا آنها را نجات دهند.

وی در تشریح منطقه عملیاتی گردنه خان گفت: گردنه خان از خطرناک ترین گردنه ها برای پرواز هلی کوپتر است و خلبان برای اینکه ملخ های هلی کوپتر به کوه برخورد نکند باید بسیار مراقب باشد.

وی ادامه داد: شهید شیرودی بالای سر ماشین دموکرات و ضد انقلاب می رفت و با اسکیت هلی کوپتر ماشین ها را به دره پرتاپ می کرد. سرانجام پس از اتمام عملیات، هلی کوپتر شهید شیرودی که امکان نشستن بر روی زمین را نداشته بر روی چند بشگه ۲۲۰ لیتری که آن را برای فرود آماده کرده بودند با مهارت فرود می آید.

سرگرد فتحی تصریح کرد: پس از این عملیات پیروزمندانه خلبان ها و نیروهای انقلابی شهید شیرودی را از بانه تا سردشت روی دست گرفته و از او تجلیلی کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *