قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار /  تشریح ردیف‌های پیش بینی شده در مورد ایثارگران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰

 تشریح ردیف‌های پیش بینی شده در مورد ایثارگران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰

 

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح ردیف‌های پیش بینی شده در مورد ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده اظهار امیدواری کرد بسیاری از مشکلات ایثارگران مانند اشتغال، بیمه تکمیلی درمان و اجرای ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با تمهیدات پیش بینی شده مرتفع شود.

ملک‌محمد نجفی روز پنج‌شنبه دوم بهمن‌ماه در دومین روز از دومین همایش سراسری مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن عرفان (سیدالشهدا (ع)) برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش آن را به‌جا، کاربردی و مایه خیر و برکت خواند و گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۰ محور را به‌عنوان اولویت دنبال می‌کند که تنظیم سند جامع نیروی انسانی، یکپارچه شدن و تحول نظام اداری، پایش سلامت سازمان و مدیریت بهره‌وری و تحقق دولت الکترونیک از مهم‌ترین این محورها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ضمن تأکید بر لزوم مهیا شدن خدمات الکترونیک برخط و لزوم استفاده آن، به‌ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا گفت: بیش از ۲۰ سامانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری سایر معاونت‌های بنیاد در قالب سیستم سجایا یکپارچه شد و هر ماه یک خدمت جدید الکترونیک می‌شود.

وی با بیان اینکه در مورد بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده برنامه ریزی دقیق و منسجمی صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه اقدامات مهم و مؤثری در مورد بودجه بنیاد انجام شد و با تشکیل ستاد برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، اعتبار مور نیاز برای اجرای قوانین و مقررات حوزه خدمات رسانی به ایثارگران تدوین و پس از لحاظ نمودن نظرات رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمان برنامه و بودجه منعکس شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد افزود: رویکرد اصلی در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ استفاده از تمامی ظرفیت‌های بودجه، جداول و تبصره‌های لایحه بودجه بوده و با برگزاری جلسات مشترک با ارکان سازمان برنامه و بودجه پیشنهادات بنیاد عملیاتی شده است.

نجفی در ادامه به وضعیت پیش‌بینی بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به سال جاری و سال‌های گذشته پرداخت و گفت: با برگزاری جلسات متعدد در لایه‌های مختلف بنیاد و دعوت از مشاورین مجرب و اساتید دانشگاه، بودجه واقعی مورد نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران برآورد و به سازمان برنامه و بودجه منعکس شده است.

وی افزود: درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران از سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار بر اساس نیاز و تکلیف بود که خوشبختانه با تلاش و پیگیری مستمر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری و همراهی دولت، بودجه ۱۴۰۰ بنیاد با توجه به دغدغه‌ها و تکالیف محوله به بنیاد تعیین شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در ادامه گفت: در حال حاضر حدود ۹۳ هزار جانباز، حالت اشتغال هستند که تعداد زیادی از این عزیزان به لحاظ سن و سابقه در آستانه بازنشستگی قرار دارند و با برنامه‌ تنظیم شده در سال آینده، ۲۰ هزار نفر از این عزیزان بازنشسته خواهند شد که این موضوع ۶ هزار میلیارد تومان برای بنیاد بار مالی در پی خواهد داشت.

نجفی ضمن اشاره به پیش‌بینی اعتبار اجرای ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰ و عملیاتی و اجرایی شدن آن در سال آینده، اضافه کرد: یکی از مشکلات دائمی ایثارگران و بنیاد شهید و امور ایثارگران بیمه‌ تکمیلی درمان بود اما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف بودجه آن پیش‌بینی شده و امیدواریم سال آینده در بحث بیمه تکمیلی مشکلی ایجاد نشود.

وی تخصیص بودجه در بحث اشتغال ایثارگران را از دیگر اقدامات منحصر به‌فرد در ردیف‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ خواند و افزود: این اقدام در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است. درمجموع تلاش شده که لایحه بودجه سال آتی به‌گونه‌ای تدوین شود که بسیاری از دغدغه‌های جاری و کارهای بر زمین مانده در مورد ایثارگران به نتیجه برسد.

مدیران کل معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص حوزه‌های تخصصی خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *