قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تشریح برنامه بلند مدت وضعیت ثشاهد توسط مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری شاهد

تشریح برنامه بلند مدت وضعیت ثشاهد توسط مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری شاهد

 

مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری شاهد در گفتگو با بورس ۲۴ چهار برنامه مهم مدیریت جدید شرکت برای بهبود وضعیت سهام ثشاهد و پاسخگویی به دغدغه سهامداران در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را تشریح نمود‌.

ارسلان فتحی‌پور با اعلام خبر تشکیل کمیته رصد و پایش سهام گفت: با توجه به اتفاقاتی که در بازار سرمایه رخ داده و سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری شاهد هم از آن مستثنی نبوده‌اند، نقدشوندگی سهام شرکت به شدت کاهش یافته و همین مسئله سبب نارضایتی سهامداران شده است. برای حل این مشکل تصمیم گرفته شد در گام نخست و بدون اتلاف وقت ۳ اقدام بنیادین برای بهبود شرایط معاملاتی سهام این شرکت انجام شود.

 

مدیرعامل جدید سرمایه‌گذاری شاهد در خصوص این اقدامات توضیح داد: انتشار اوراق تبعی، انتشار سهام خزانه و قرارداد با صندوق بازارگردانی برای روان سازی معاملات سهام ۳ اولویت اصلی است که شرکت در دستور کار قرار داده و پس از بررسی های کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم، عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تمهیداتی که وزارت اقتصاد و سازمان بورس و اوراق فراهم کرده‌اند و از طرفی سهامدار عمده یعنی موسسه اندوخته شاهد عزم جدی برای این اقدامات داردُ پیش بینی می شود این فرایندها به زودی اجرایی شود.

فتحی‌پور افزود: در این بین برای صیانت از حقوق سهامداران برنامه‌های دیگری در دستور کار شرکت است که در روزهای آتی اعلام می‌شود.

مدیرعامل سرمایه گذاری شاهد با تاکید بر عملیاتی کردن این موارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم شرکت علاوه بر ۳ اقدام گفته شده، بررسی شرایط و اصلاح ساختار سهام ۱۸ شرکت زیرمجموعه “ثشاهد” برای عرضه در بازار سهام است.

فتحی پور یادآور شد: این مساله از دو جهت دارای اهمیت است؛ یکی اینکه عرضه سهام شرکتها در بورس بستر را برای شفافیت بیشتر فراهم می آورد و این امکان فراهم می شود تا لیست تمام دارایی‌های شرکت در تابلوی شیشه‌ای قرار گیرد و در نتیجه اعمال نظارت و مشارکت سهامداران در تصمیم‌سازی‌های شرکت و جلوگیری از وقوع هرگونه سوء استفاده احتمالی فراهم شود، همچنین با انجام اصلاح ساختار شرکتها ارزش واقعی سرمایه گذاری شاهد برای همه شفاف می شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *