قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اوحدی در دیدار با مدیران کانون همبستگی فرزندان شاهد: درخصوص استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران کوتاه نمی آییم

اوحدی در دیدار با مدیران کانون همبستگی فرزندان شاهد: درخصوص استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران کوتاه نمی آییم

سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در دیدار با تعدادی از اعضاء هیئت امناء کانون همبستگی فرزندان شاهد که به جهت رعایت محدودیت های کرونایی با تعداد محدود برگزار شد، اظهار داشت: ادعا داریم تشکل ها عصاره و چکیده و جوهر آرمانهایی هستند که در ظرفیت کانون ها شکل گرفتند. لذا یکی از سیاست های جدی و راهبردی ما و منشور کاری ما تقویت تشکل ها و اصالت دادن به آنهاست. این تشکل ها برای ما ثروت هستند و اگر قدر شناس باشیم، بخوبی از این ظرفیت استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: تشکل ها به مثابه یک پل ارتباطی بین جامعه های هدف و بنیاد هستند و بار سنگین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مسئولیت مهم انتقال این فرهنگ به جامعه ، از روی این پل ها می گذرد. وقتی مدیران و اعضاء این کانون می آیند و با مردم هم صحبت می شوند، مشخصا این صحبت ها به دل مردم می نشیند؛ لذا اگر تدبیر درستی در بنیاد شهید داشته باشیم، باید از ظرفیت تشکل ها برای حل مشکلات جامعه هدفشان به خوبی استفاده کرد.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در پاسخ به انتقاد مطرح شده نسبت به عدم تلاش بنیاد برای حل مشکل اشتغال فرزندان شهداء اظهار داشت: احکام متقن برنامه ششم توسعه بند ج ماده ۸۷ به صراحت میگوید دولت موظف به استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰% است. خب چرا این تکلیف در دولت های مختلف انجام نشده است. ما در این موارد کوتاه نمی آییم که اگر بخواهیم کوتاه بیایم یک نفر هم استخدام نمی شود.

وی افزود: وقتی از بحث استخدام فرزندان شهدایی که همه چیزشان را برای این مملکت دادند به دستگاهی می گوییم جواب می دهند تا ۱۰ سال اعتبار نداریم! به آنها می گویم چطور پدران این عزیزان وقتی همه چیزشان را فدای این خاک کردند اعتبار بود. ولی امروز نیست!

▫️اوحدی تأکید نمود: تشکل ها و مخصوصا تشکل شما دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه قانونگذاری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستید. وقتی ما این همت را داریم باید برویم بنشینیم و از مسئولین پیگیری و مطالبه کنیم ما هم در کنار شما هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران با اشاره به مشکلات بنیاد اظهار داشت: بنده وقتی مسئول شدم ،بنیاد شهید ۸۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت. ۱۲۰۰ میلیارد پاداش بازنشستگی خانواده شهدا و…. . بانک دی هم ۹۰۰۰ میلیارد زیان انباشته داشت. موسسه اندوخته شاهد با مشکلات جدی روبرو بود. الان اکثر این مشکلات حل شده یا در حال حل و فصل است. که اعتقاد داریم عنایت خود شهدا و معجزه است.

وی با انتقاد از مسائل پیش آمده درخصوص بانک دی و شرکت شاهد و برخی اقدامات صورت گرفته، گفت: بعضی هم به اشتباه می گویند بریم تجمع کنیم جلوی بانک دی و شرکت شاهد. سهامدار که خودش روی شاخه ای نمی نشیند و آن را اره کند! اگر اینها تجمع کنن که سهام بانک دی بیشتر پایین می آید!

مهندس اوحدی فرهنگ ایثار و شهادت را رمز عبور از مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: ما در شرایط بحرانی کشور رمز عبوری نداریم مگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت. در جلسه ای که با وزیر بهداشت داشتم به ایشان گفتم برای موفقیت در بحث درمان کاری که حضرت آقا کردند در اسفند ماه و موجی ایجاد شد موج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب که حضرت آقا فرمودند خود سازی ، جامعه سازی و رسیدن به تمدن اسلامی تجلی اش فرهنگ ایثار و شهادت است. به فرموده حضرت آقا شهید خود سازی کرد و جامعه سازی کرد که آثار فرهنگیش در جامعه ، رسیدن به تمدن اسلامی است که شهید انجام داده است.

▫️اوحدی در همین ارتباط تأکید نمود: بدانیم که ۷۰% اساسنامه بنیاد مسائل فرهنگی است و اگر این رو درست کنید بقیه هم درست می شود. اگر ما قله اول را در این چهل سال فتح کردیم با فرهنگ ایثار و شهادت بود.چه در جنگ و چه در بعد از جنگ. راه فتح قله ی دوم در ۴۰ سال دوم هم همین است. این بر بر دوش چه کسی است؟ همین شما تشکلها باید انجامش دهید. شما رسالت دارید بعنوان خانواده شهدا و ما هم انشاالله در کنار شما، انجام دهیم. شما باید مطالبه کنید و مطالبه گر باشید. اگر ما درجایی از بنیاد توجه نکردیم، جدی و مصمم ورود پیدا کنید و بگید چرا شعار میدهید؟

در پایان این دیدار، اوحدی فعالیت های کانون در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری مشکلات ایثارگران را قابل تقدیر و تحسین دانست و برلزوم همکاری و هم افزایی مشترک و مستمر میان بنیاد شهید و کانون در تمام حوزه های فرهنگی وصنفی و تشکیل جلسات موضوعی درخصوص مسائل مختلف و همچنین تشکیل جلسه با هیئت مدیره و مدیران تشکل های فرزندان کشور با کاهش محدودیت های کرونایی،تأکید نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *