قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / زنده نگه داشتن نام شهدا وظیفه تمام آحاد جامعه است

زنده نگه داشتن نام شهدا وظیفه تمام آحاد جامعه است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران یکی از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند که یاد و خاطره رزمندگان اسلام و دفاع مقدس و ایثارگری آن‌ها را در دل‌ زنده می‌کنند و باید بدانیم زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا بخشی از وظایف تمام آحاد جامعه نسبت به شهدا است

کهف شاهد: همایش «نیمکت‌های سوخته» یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله در بمباران دژخیمان بعث عراق که طی آن ۳۸ دانش‌آموز به شهادت رسیدند، شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ همزمان با آغاز ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور مردم و مسئولان، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه برگزار شد.
حجت‌الاسلام کاویانی راد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌خصوص شهدای مدارس زینبیه و ثارالله و ضمن ابلاغ سلام رِییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: دهه فجر هر سال در شهرستان میانه به علت پیوند این مناسب با خون نگاره شهدای دانش آموز، خاطره ای فراموش ناشدنی را رقم زده است.
وی افزود: جانفشانی مردم شریف ایران برای به بار نشستن نهال انقلاب اسلامی، تابلوی ارزشمندی است که با خون پاک هزاران شهید و به سرانگشت ملتی ایثارگر به پهنای سرزمین ایران خلق شد و نگاه به آن کافیست تا همه زنگارهای تردید را بزداید و نقشه شوم بدخواهان را در پشیمان کردن مردم از خلق حماسه انقلاب و ناامید ساختن ایشان را نقش بر آب کند و آینده درخشان و ثمره شیرین صبر و استقامت را نوید دهد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در ادامه ضمن تجلیل از سرمایه گذاری ملت ایران برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی که هزاران شهید گلکون کفن نماد جاودانه آن است، افزود: با وجود همه سختی‌ها، تنگناها، دشمنی‌ها و هزینه‌هایی که ادامه این مسیر در این برهه به همراه داشته و دارد، به یقین آیندگان صفحات پرافتخاری را از این نسل که موفق به انقلاب و اداره سرافرازانه و نجیبانه هشت دفاع مقدس شده و صبورانه گشودن مسیر تعالی آیندگان را دنبال کرده است، شاهد خواهند بود و به آن خواهند بالید.
وی ادامه داد: بزرگداشت نام و یاد شهیدان برای نسل جوان، می تواند در پاسداشت فداکاری گذشتگان انگیزه بخش باشد و فراموشی و یا کم انگاری عملکرد و حماسه نسل انقلاب خطایی نابخشودنی است. دشمن امروز همان دشمن گذشته و حتی بدتر از آن است. دشمن آن روز مدرسه دخترانه و دانش آموزان مظلوم آن را به خاک و خون کشید و امروز ناجوانمردانه سردار پرافتخار دل‌ها را ترور می کند. در این میان چه دلیل دارد که کسی تصور کند، روشی جز روش تجربه شده مقاومت راهگشا خواهد بود.
وی افزود: فرزندان شهدا و ایثارگران یکی از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند که یاد و خاطره رزمندگان اسلام و دفاع مقدس و ایثارگری آن‌ها را در دل‌زنده می‌کنند و باید بدانیم زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا بخشی از وظایف تمام آحاد جامعه نسبت به شهداست.
حجت الاسلام کاویانی راد با اشاره به اینکه لازمه استقلال اقتصادی، شناخت نقاط ضعف و قوت در این زمینه است، افزود: مردم ایران درک درستی از شرایط موجود کشور دارند و به همین خاطر با شجاعت پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و در این خصوص در نقطه ممتاز قرار داریم.
وی با بیان اینکه برای توفیق در زمینهٔ اقتصادی مجاهدت لازم است، افزود: اگر ما بتوانیم در حوزه اقتصادی با این‌ همه نیروی انسانی قوی، اشکالات خود را برطرف کنیم، جلوی زورگویی و تهدیدهای اقتصادی دشمنان در این حوزه گرفته می‌شود.
کاویانی راد با اذعان بر اینکه معنی استقلال اقتصادی این نیست که همه نیازها را در همه زمینه‌ها بتوانیم تأمین کنیم، گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی و شرایط جغرافیایی نیازهای اصلی کشور خودمان را تأمین کنیم تا دشمنان نتوانند زورگویی کنند.
گفتنی است در این مراسم که با حضور امام جمعه میانه، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار میانه و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد از خانواده‌های دانش آموزان شهید تجلیل به عمل آمد.
همچنین حاضران در این مراسم با حضور در گلزار مطهر شهدای شهرستان میانه به مقام شهدا ادای احترام کردند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *