قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / از خرج ها کم کنید و به ایثارگران برسید

از خرج ها کم کنید و به ایثارگران برسید

کامران اختصاص چهار و نیم درصد از درآمدهای نفتی برای رفع مطالبات و نیازهای معیشتی جامعه ایثارگری را در لایحه بودجه سال ۹۹ خواستار شد.

کهف شاهد:عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اختصاص چهار و نیم درصد از درآمدهای نفتی برای رفع مطالبات و نیازهای معیشتی جامعه ایثارگری را در لایحه بودجه سال ۹۹ خواستار شد.

بحسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی‌توجهی دولت و رئیس بنیاد شهید به نیازها و مطالبات جامعه ایثارگری یادآور شد:

به عنوان نماینده ایثارگر در کمیسیون رسیدگی‌کننده به بودجه سال ۹۹ (کمیسیون تلفیق) پیشنهاد اختصاص چهار و نیم درصد از درآمدهای نفتی که به عنوان هزینه جاری خرج می شود را برای پوشش مطالبات جامعه ایثارگری ارائه کردم. اگرچه ممکن است این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد اما مصمم به این هستم که این پیشنهاد را در صحن علنی هم مطرح کنم.

وی ادامه داد: چند تذکر نظارتی در صحن مجلس مطرح کردم که در مورد فوق‌العاده ایثارگران است که به صورت قانون وجود دارد چرا که قوانین ایثارگری حمایتی است اما متاسفانه برخی از دستگاه‌ها آن را تفسیر منفی می کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس در ادامه تصریح کرد: به طور مثال طرف مدرکش چیز دیگری است و استاندار و وزیر و… می شود و به فرد ارزشی گیر می‌دهد که مدرک معتبر نیست هر چند که طبق قوانین، اشکالی در این موضوع وجود ندارد.

کامران با اشاره به تذکر خود به وزارت راه و شهرسازی در خصوص واگذاری زمین و مسکن به ایثارگران یادآور شد: متاسفانه مسئولان وزارتخانه در توجیه اقدامات خود، دست به تفسیرهایی خلاف قانون زده اند. در مورد بانک‌ها هم همین قضیه صدق می‌کند و متاسفانه به طور کلی یک جریانی در کشور وجود دارد که سعی دارد با قوانین ایثارگری مقابله کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت خانواده های جانبازان متوفی نیز متذکر شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف به رسیدگی به خانواده های جانبازان متوفی و پاسخ به مطالبات آنها است.

نماینده مجلس دهم در خصوص نقش دولت در رسیدگی به جامعه ایثارگران خاطرنشان کرد: دولت موظف به رسیدگی به نیازهای جامعه ایثارگری است و برای جلوگیری از بهانه کمبود اعتبارات، بهترین راهکار این است که از ریخت و پاش های خود جلوگیری کند. اگرچه متاسفانه آقای شهیدی بیشتر سخنگوی دولت است تا مدافع ایثارگران!

دکتر کامران تاکید کرد: متاسفانه در سطوح مختلف دولتی در پرداخت ها تبعیضاتی وجود دارد و در مواردی شاهد دریافت ۲ حقوق برای یک فرد هستیم اما وقتی موضوع معیشت ایثارگران مطرح می‌شود، مسئولان کمبود اعتبارات و مشکلات دولت را مطرح می‌کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به دیوان عدالت اداری متذکر شد: من از این موضوع و دخالت های دیوان عدالت اداری در قوانین ایثارگری متاسف هستم. در صورتی که همین ایثارگران هستند که به داد نظام می رسند و جان خود را فدای اندیشه های انقلاب اسلامی می کنند. به نظر من دیوان باید در کار خود تجدیدنظر و با جامعه ایثارگری همراهی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *