قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ۳۹ هزار نفر از ایثارگران معسر کمک معیشت دریافت می کنند

۳۹ هزار نفر از ایثارگران معسر کمک معیشت دریافت می کنند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: از ابتدای سال ۹۸ به ۳۹ هزار نفر از ایثارگران معسر کمک معیشت ماهانه پرداخت شده است.

کهف شاهد: محمود پاکدل  درباره اجرای بند (ب) تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۸، گفت: بر اساس این ماده قانونی هرساله مبلغی معادل حداقل حقوق کارکنان دولت از سوی بنیاد شهید به جانبازان و ایثارگران معسر پرداخت می شود.

پاکدل درباره اجرای این آیین نامه در سال ۹۸ نیز توضیح داد: امسال نیز از ابتدای سال ۹۸ به ۳۹ هزار نفر از ایثارگرانی که واجد شرایط بوده اند، این مبلغ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ایثارگران دریافت کننده کمک معیشت نسبت به سال گذشته ۳ هزار نفر افزایش یافته است، تصریح کرد: هر ساله شمار جانبازان مشمول دریافت کمک معیشت از سوی بنیاد شهید پایش و بازنگری می شود. سال گذشته ۳۶ هزار نفر از ایثارگران گرامی باتوجه به معیارهای تعریف شده مشمول این ماده قانونی و دریافت ماهانه کمک معیشت بودند اما امسال ۳ هزار نفر بر شمار دریافت کنندگان کمک معیشت اضافه شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید درباره معیار پرداخت کمک معیشت به ایثارگران نیز عنوان کرد: بر اساس این ماده قانونی؛ جانبازان و آزادگان غیر شاغل که فاقد درآمد و شغل بوده و هیچ گونه خدمات تسهیلاتی بابت اشتغال از دستگاه ها، نهادهای دولتی و عمومی غیر دولتی دریافت نکنند و هم چنین فاقد اموال قابل بهره برداری برای اشتغال و کسب درآمد باشند، مشمول دریافت کمک معیشت می شوند.

پاکدل ادامه داد: به علاوه ایثارگرانی که از صندوق های بیمه، بازنشستگی و مستمری استفاده می کنند یا بانوان جانباز و آزاده ای که از همسر خود نفقه دریافت می کنند نیز کمک معیشت بنیاد شهید را دریافت نخواهند کرد.

وی اظهار داشت: بنیاد شهید هر شش ماه یک بار وضعیت اشتغال مشمولین این آیین نامه را از حیث داشتن شغل یا درآمد، پایش می کند. با علاوه برای بررسی وضعیت اشتغال این افراد از مراجع مربوطه ازجمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق های بیمه و بازنشستگی، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک استعلام می شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید خاطرنشان کرد: در حال حاضر با همکاری بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه این مبلغ به ایثارگران معسر و مشمول پرداخت می شود و نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه نیز بر عهده بنیاد شهید است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *