قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثارگری

ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثارگری

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثاررگی را نیاز مبرم جامعه ایثارگری دانست و خواستار پیگیری موضوع از سوی دولت و بنیاد شهید شد

کهف شاهد: زهرا سعیدی  نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم شفافیت برخی از قوانین در کشور و به خصوص در حوزه ایثارگری، آشنایی قشر ایثارگر با قوانین جامعه هدف را ضرورت اساسی دانست و تاکید کرد در صورت ایجاد این سامانه از بسیاری از دغدغه های آنان در حوزه قوانین ایثارگری کاسته خواهد شد.

عضو محمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس دهم ادامه داد: من فکر می کنم یکی از مسائل مهم که دغدغه ایثارگران می باشد این است که باید شفافیت جامعی در قوانین تصویب شده مجلس در حوزه ایثارگری باشد تا در اجرا به مشکل برخورد نکند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس و دولتمردان در تصویب و اجرای قوانین ایثارگران این موضوع را مورد توجه قرار دهند که آیا قانونی که ملزم به تصویب و اجرای آن هستند، قابلیت اجرا دارد؟ موانع آن چیست و قابل تطبیق با بحث های بودجه ای کشور است یا نه؟

نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من ایجاد یک سامانه شفافیت برای اینکه ایثارگران محترم بتوانند از وضعیت آخرین مصوبات قانونی، اصلاحات آن، آئین نامه ها، نحوه اجرا، موانع و … مطلع شوند در شرایط فعلی بسیار ضروری به نظر می رسد.

سعیدی با اشاره به دغدغه های جامعه ایثارگری و مطالبات و مشکلات آنها خاطرنشان کرد: مسلما با ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثارگری، بسیاری از دغدغه های قانونی جامعه ایثارگری به حداقل می رسد و این قشر زحمتکش و فداکار جامعه حداقل با موانع اجرایی قوانین حوزه خود آشنا می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبات قانونی حوزه ایثارگری متذکر شد: با وجود اینکه مجلس دهم در حوزه قوانین ایثارگری مانند بیمه تکمیلی، دارو، درمان، اشتغال فرزندان ایثارگران مصوبات خوبی را داشته است، اما متاسفانه در حال حاضر برخی از مسائل گریبانگیر همه اقشار جامعه است و یکی از دغدغه های اصلی حفظ اشتغال موجود است و مردم عزیز کشورمان شرایط اقتصادی کشور را درک می کنند، اما منکر این قضیه نمی‌توان شد که ما از قشر عزیز ایثارگر کوتاهی و منکر ایثارگری های آنان شویم.

جوان ترین نماینده مجلس دهم تصریح کرد: قصد این نیست که دیواری میان این قشر و سایر جامعه کشیده شود اما دولتمردان موظف هستند حداقل های شرایط معیشت را برای ایثارگران فراهم کنند.

وی با اشاره به بحث اعاده به کار ایثارگران متذکر شد: ما در بسیاری از موارد ملاحظه می کنیم که دغدغه ها و عدم شفافیت هایی وجود دارد که در حوزه بیمه، دارو و درمان نمود بیشتری دارد که به نظر من باید دولت آنها را به عنوان اولویت های خود برای جامعه ایثارگری قرار دهد و هزینه هایی که این قشر پرداخت می کند به خاطر دفاع از ناموس و خاک کشور بوده و روا نیست که دغدغه ای برای دارو، درمان و معیشت داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *