قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / حجت الاسلام احمدی:طرح نائب الشهید در سال آینده با قوت بیشتر اجرا خواهد شد

حجت الاسلام احمدی:طرح نائب الشهید در سال آینده با قوت بیشتر اجرا خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین صبح امروز در هشتمین همایش تشکل ها با اشاره به اساس اربعین حسینی اظهار کرد: اساس اربعین، شهادت و راه شهدا است.

وی افزود: اربعین یعنی با شهادت کار به پایان نرسیده است و آغاز یک راه بزرگتر است.رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به جایگاه شهدای ایرانی گفت: همه شهدای ایران اسلامی را شهدای راه کربلا و شهیدِ سیدالشهدا می دانیم و این موضوع در این برهه از زمان دیگر یک مساله روشن برای همه ما است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی خاطرنشان کرد: طرح پیاده‌روی اربعین به ‌نیابت از شهدا از سال گذشته به‌ شکل آزمایشی و محدود اجرا شد اما با توجه به بازخوردهای گسترده این طرح در سال گذشته امسال این طرح با قوت بیشتر در فضای مردمی اربعین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال هم در نظر داریم همراه با طرح نائب الشهید، کنگره بزرگداشت شهدای راه کربلا(شهر حله) را برگزار کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به جزئیات طرح نائب الشهید که در سال گذشته اجرا شد، گفت: در پیاده‌روی سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار کارت نیابت از شهدا صادر شد که ۱۵۰ هزار کارت مربوط به شهدای ایرانی و ۲۰۰ هزار کارت مربوط به شهدای عراقی بود. امسال با گردآوری تعداد بیشتری از شهدا بانک اطلاعاتی شهدای ایرانی، عراقی،‌ فاطمیون، زینبیون، لبنانی، شهدای عربستان و نیجریه تکمیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی ادامه داد: در این طرح هر زائر ایرانی می‌توانند یک شهید را انتخاب کرده و در مسیر پیاده‌روی و زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) نسبت به معرفی امام حسین (ع) و حماسه آفرینان دفاع مقدس با تمام همت خود اقدام کرده و مروج فرهنگ غنی ایثار و شهادت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *