قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / نهادینه شدن فرهنگ ایثار در همه ابعاد، ادامه راه شهیدان است

نهادینه شدن فرهنگ ایثار در همه ابعاد، ادامه راه شهیدان است

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نهادینه شدن فرهنگ ایثار به ادامه راه شهیدان منجر می‌شود و جامعه نیازمند این فرهنگ در همه ابعاد است.

کهف شاهد : حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی شامگاه دوشنبه ۴ دی ماه در مراسم «حماسه ایثار» در شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان با بیان اینکه هیچ خدمتی جبران فداکاری ایثارگران را نمی‌کند گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه اقدامات در مورد ایثارگران عزیز در جهت سپاسگزاری است و شهدا و ایثارگران ایستادگی کردند و برای ایران اسلامی عزت آفریدند و خدمت به این عزیزان افتخار است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف اعتقادات جامعه اسلامی افزود: حضرت امام خمینی (ره) تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و با رهبری انقلاب اسلامی به بشریت خدمت کردند، شهدا نیز کشوری امن برای ملت رشید ایران به ارمغان آوردند در واقع شهید با خون و نورش امنیت را حاکم کرد و تمامی توطئه‌های دشمنان از اول انقلاب تا امروز به واسطه برکت خون شهدا و ایثارگری آنها خنثی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ ایثار گفت: نهادینه شدن فرهنگ ایثار به ادامه راه شهیدان منجر می‌شود و جامعه نیازمند این فرهنگ در همه ابعاد است. همه باید به نوعی ایثار کنند تا خون شهدا حفظ شده و راه آنها ادامه پیدا کند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هر کسی مقام شهید را نمی‌داند و زبان در وصف شهدا قاصر است تصریح کرد: به فرموده خداوند متعال کسی که با مال و جانش برای خدا هجرت و جهاد کرد مقام بالایی دارد و رستگار است و پیامبر گرامی اسلام (ص) در وصف شهدا می‌فرمایند که سه گروه پیامبران، علما و شهدا در آخرت قدرت شفاعت دارند و این مسئله باید مورد توجه خانواده معظم شهدا باشد.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه اقتدار کشور و مسئولان نتیجه فداکاری ایثارگران است افزود: اقتدار کشور که حاصل خون شهدا است باید حفظ شود زیرا ملت ایران برای پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی هزینه‌های سنگینی متحمل شده و شهدای گرانقدری مانند شهیدان مطهری، رجایی و بهشتی و سردارانی بزرگ تقدیم کرده است، علاوه بر آن ۲۲۰۰ جانباز ایثارگر ویلچرنشین، ۸۴ خانواده ۵ شهید، ۶۴ خانواده سه شهید و بیش از ۷۰۰۰ خانواده ۲ شهید داریم و با مراجعه به آسایشگاه‌های جانبازان می‌توان نمونه‌هایی از فداکاری‌های ایثارگران را مشاهده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به ایثارگری‌های مردم اصفهان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردم این خطه مؤمن، متدین و انقلابی هستند و آمار شهدای کاشان و اصفهان کم‌نظیر است، در میان استان‌ها، اصفهان به عنوان دومین شهر، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. آران و بیدگل نیز حدود ۸۰۰شهید، ۱۴۵۰ جانباز و ۶۰ آزاده دارد که نشان می‌دهد این منطقه دارالمؤمنین انقلاب است و مردم این شهرستان به انقلاب اسلامی ، امام راحل و مقام معظم رهبری علاقه زیادی دارند و همه هستی خود را در راه اعتلای اسلام تقدیم کردند و در این یادواره یاد شهدای این منطقه در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ را گرامی می‌داریم.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین به همراه جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل در کنار زائران و خادمان امامزاده در آئین غبار روبی امامزاده محمد هلال بن علی (ع) شرکت کرده و ضریح این امامزاده را شست و شو دادند.
گفتنی است، چهارم دی سالروز شروع عملیات کربلای چهار و در ادامه عملیات غرورآفرین کربلای پنج است که شهرستان آران و بیدگل به تنهایی در این دو عملیات قریب به ۱۲۱ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. تقدیم دو شهید سرافراز علی محمد اربابی قائم مقام لشکر ۸ نجف و شهید حجت الاسلام جواد قاسم پور جانشین گردان امام محمدباقر (ع) در عملیات کربلای چهار در روز ۴ دی ماه باعث شده است تا این روز به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل انتخاب و معرفی شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *